Mælk nok? - 2 mdr.

18. april 2008

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Mælk nok? - 2 mdr.

Kære Helen

Jeg har en dejlig dreng, Sylvester, på 9 uger. Han har fra starten været god til at blive lagt til, har spist hurtigt - vi kommer sjældent over et kvarter - og har meget præcist sagt fra, når han var mæt, så jeg ikke var i tvivl om, at nu havde han fået nok. Indtil nu har han ganske få gange haft lyst til bryst nummer to.

Men de seneste dage virker det som om, han ikke bliver mæt af det ene bryst mere. Han tager ivrigt nummer to, tømmer også det og er iøvrigt klar til at spise igen efter 1½-2 timer mod de hidtidige ...

Annonce

... hver 3.-4. time. Samtidig har jeg bemærket, at mine bryster ikke længere virker fyldte, men tværtimod virker bløde og "halvtomme" hele tiden. Kan min mælkeproduktion være faldet drastisk fra den ene dag til den anden? Jeg synes, jeg får hvilet nok, spiser rimeligt og sundt, drikker meget og iøvrigt ikke er stresset.

Han sover stadig godt om natten og spiser kun hver 4. time, men napper så gerne begge bryster. Om dagen går der så nu kun ca. 2 timer og veksler mellem kun det ene bryst eller begge bryster.

Mange hilsner
Heidi

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Sushi til børn

Børn må gerne få sushi - men der er nogle ting du skal overveje:

- Fisken der bruges skal have været frosset ned til - 20 grader i mindst 24 timer. Der kan forekomme parasitter i fisk og disse dræbes ved frysning.

- Sushien skal fremstilles under hygiejniske forhold. Den bør spises samme dag som den er lavet og køber du den færdigpakket skal du være opmærksom på korrekt opbevaringstemperatur og holdbarhedsdato.

- Børn under 3 år må højst spise 25...

Læs mere i Babylex

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tusind tak for svar. Selvom jeg inderst inde godt ved, at der nok ikke er det store at gøre ved vore urolige nætter - andet end at vente på hun bliver større - så er det altid rart at vende det med dig alligevel.

Jeg synes det er så synd, at du aldrig ser alle de små søde, som vi snakker om. Så her er ihvertfald et billede af vores lille datter - det glade barn.

Kærlig hilsen Stine