Amning og ønske om nr. to

11. april 2008

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Amning og ønske om nr. to

Hej Helen!

Måske du kan hjælpe mig ved at komme med dit synspunkt og mening om følgende:

Jeg ammer vores datter på snart 1 år, og mit ønske er at amme til hun i hvert fald er 1 år, men måske også længere, hvis hun vil … jeg er mega skruk og vil også vildt gerne være gravid, men amningen gør, at jeg absolut ikke har regelmæssige cykluser. Den første mens kom den 3. Januar, altså da Katrine var 7 måneder, nr. 2 viste sig først den 3. Marts og den 3. Har endnu ikke vist sig endnu.

Da jeg godt kunne tænke mig at blive ...

Annonce

... gravid nu ærgrer det mig, mine cykluser endnu ikke er regelmæssige. Sidst gik der lang tid, inden der var bid med Katrine … nu skal jeg nok komme til mit spørgsmål/pionte:

Hvis du var mig, ville du så fortsætte med at amme efter 1 års fødselsdagen og håbe, at cyklus bliver regelmæssig eller vil du trappe ned (ammer 2 gange om dagen) og stoppe hurtigt efter i håb om, at cyklus bliver regelmæssig? Amningen har betydet meget for mig, og jeg ammede stort set fuldt ud de første 6 måneder …

Kom med dine tanker.

På forhånd tak

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Klapvogn - køb af klapvogn

Når I vil købe en klapvogn, skal I overveje, hvad jeres behov er. Der findes mange forskellige modeller af klapvogne, som hver har deres fordele.

En klapvogn kan være praktisk, når I bevæger jer rundt i byen, eller tager feks. bus eller tog. En klapvogn er ofte let at manøvrerer rundt med, og den fylder ofte mindre end en barnevogn, hvilket kan gøre den praktisk i hverdagen. Samtidig kan mange klapvogne klappes sammen, så de f.eks. kan være med i bilen, hvis I f.eks. skal i ZOO...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for nogen rigtig gode svar! Det er rart at kunne søge råd herinde og se man ikke er den eneste i verden med problemer.

Mor til pige på 6 måneder