Ammestop - 12 mdr.

8. april 2008

Kategori:
Alder:
12 mdr.

Ammestop  - 12 mdr.

Kære Helen,

Min datter er 12 mdr og bliver stadig ammet. Jeg ammer om natten, eftermiddag og når hun skal sove. Det går ud over hendes appetit. Hun spiser ikke morgenmad, men lidt frugt om formiddagen.

I vuggestuen, hvor hun lige er begyndt, spiser hun næsten ingenting. Måske lidt brød eller tørret frugt. Til eftermiddag bider hun i et æble og til aften spiser hun lidt pasta og pølse. Hun vil selv sidde og fedte med maden og smider det ofte på gulvet.

Vi har måske troet, at hun selv ville sige stop. Siden begyndte hun i vuggestue og var syg med bl.a. lungebetændelse i to uger. Her syntes vi, at det var synd at tage amningen væk, da det også er en trøst for hende. Men da hun fortsat ikke spiser, må amningen høre op.

Vi har tidligere ...

Annonce

... prøvet at stoppe natamning ved at jeg sov i et andet rum. Men efter en times gråd kunne jeg ikke lade hende græde mere. Denne gang tænker vi på at jeg tager væk, mens min kæreste trøster. Men han gruer for at sidde alene med hende en hel nat uden at kunne give hende det, hun er vant til. Hvilket råd kan du give til at trøste hende om natten? Har du en anden metode?

Det er vel hensigtsmæssigt at stoppe helt med at amme - også aftenamning, da hun bliver forvirret med en enkelt tår?

Vores bekymringer går også på, om hun får alle de vitaminer hun skal have, når hun ikke spiser så meget. Skal vi give hende børnevitaminer? I øjeblikket får hun D-dråber. Hun har sul på kroppen og er stor af sin alder.

Vi ser frem til dit svar

Med venlig hilsen
C og E

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

15. februar 2024 | Sovevaner | 14 mdr.

Søvn 14 måneder

Hej Helen. Min dejlige søn på 14 måneder driver os til vanvid om natten....

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

Annonce

Viden om børn:

Kæledyr og børn

I rigtig mange børnefamilier har man en eller anden form for kæledyr, og det er ofte en hund, kat eller et andet kæledyr med pels.

Det kan være rigtig dejligt for børn at vokse op sammen med dyr, og det er lærerigt at skulle hjælpe til med at passe et dyr og sørge for,, at dyret har det godt. At skulle være med til at tage sig af et kæledyr lærer dit barn om ansvar. Det overordnede ansvar for kæledyret er dog dit. Du kan ikke regne med, at dit barn selv kan sørge for et kæledyr,...

Læs mere i Babylex

Barselshotel

Barselshoteller findes både på sygehuse og i privat regi.

Kravene til at komme på et offentligt barselsehotel er forskellige. Nogle steder barselshotellet for flergangsfødende, der har haft en ukompliceret graviditet og fødsel, andre steder er det til førstegangs forældre, der har brug for lidt ekstra tid, inden turen går hjem. På barselshotellet vil både mor og far typisk kunne være til stede hele døgnet og personalet kan tilkaldes, ved behov for hjælp.

På et...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

... mange tak for dit sidste svar vedrørende vores problemer med skemaden. Vi er kommet godt videre, bl.a også inspireret af dit dejligt detaljerede svar, og Ingrid spiser nu som bliver hun betalt for det.

Kh Karen (og Ingrid)