Brev:
Stoppet med amning, hvad med mælken
4. april 2008
Alder:
10 mdr.
Stoppet med amning, hvad med mælken
Hej Helen
Nu har jeg endnu et spørgsmål, som jeg håber du kan hjælpe mig med. Jeg har i samråd med min egen sundhedsplejerske, forsøgt at stoppe med at amme min søn. Han er snart 10 måneder, og har endnu ikke sovet natten igennem uden mad. Derfor er jeg ret udkørt (jeg har en søn på 21 måneder, som også kræver sin mor meget) og jeg ville gerne væk fra amningen om natten.
Det er gået ganske forbløffende og inden han kommer i seng om aftenen, får han en portion grød som så slår til, til næste morgen omkring kl 6. Det er helt fint med mig. Men hvad gør jeg nu med den mælk jeg har tilbage i brysterne?
De bliver ret tunge. Ikke så det gør knuder (endnu i hvert tilfælde), men skal jeg malke lidt ud så det bliver mindre og mindre eller skal jeg bare lade det være? Inden jeg stoppede med at amme ham, fik han kun bryst to gange i døgnet.
Jeg håber du kan hjælpe mig?
På forhånd tak