Stoppet med amning, hvad med mælken

4. april 2008

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Stoppet med amning, hvad med mælken

Hej Helen

Nu har jeg endnu et spørgsmål, som jeg håber du kan hjælpe mig med. Jeg har i samråd med min egen sundhedsplejerske, forsøgt at stoppe med at amme min søn. Han er snart 10 måneder, og har endnu ikke sovet natten igennem uden mad. Derfor er jeg ret udkørt (jeg har en søn på 21 måneder, som også kræver sin mor meget) og jeg ville gerne væk fra amningen om natten.

Det er gået ganske forbløffende og inden han kommer i seng om ...

Annonce

... aftenen, får han en portion grød som så slår til, til næste morgen omkring kl 6. Det er helt fint med mig. Men hvad gør jeg nu med den mælk jeg har tilbage i brysterne?

De bliver ret tunge. Ikke så det gør knuder (endnu i hvert tilfælde), men skal jeg malke lidt ud så det bliver mindre og mindre eller skal jeg bare lade det være? Inden jeg stoppede med at amme ham, fik han kun bryst to gange i døgnet.

Jeg håber du kan hjælpe mig?
På forhånd tak

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Mekonium - den første afføring

Mekonium er betegnelsen for den første afføring, som spædbarnet har. Afføringen er sort og klæbrig og ser ud som tjære.

Det, der kommer ud, er det fostervand, som barnet har drukket, da det lå inde i maven. Det indeholder blandt andet hår og afstødte hudceller. Fostervand, hår og hudceller samler sig i tarmen og bliver udskilt som mekonium, når barnet bliver født. Nogle gange udskiller barnet mekonium forbindelse med fødslen, hvilket er med til at give grønt fostervand.

Læs mere i Babylex

Ører - øreproblemer hos baby og børn

Siden 2005 får alle nyfødte i Danmark tilbudt en screening for hørenedsættelse få dage efter fødslen. Hvis det viser sig, at barnet har en medfødt hørenedsættelse, er det vigtigt, at man får startet behandling så tidligt som muligt.

Mange børn vil have nedsat hørelse i en periode f.eks. på grund af mellemørebetændelse eller væske i mellemøret. Et barn, som gennem længere tid har nedsat hørelse, vil ikke reagere på lyde og vil have langsom eller manglende sprogudvikling. Hvis...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Jeg har nu i over 3 år været medlem af din hjemmeside og har ALTID påskønnet dine gode og fornuftige råd omkring mine to børn. Selvom du aldrig har mødt mine børn, har du altid rådgivet mig som om du hele tiden har været en del af deres liv......

Du er klart den bedste og ærligste sundhedsplejerske jeg nogenside har stiftet bekendtskab med, og jeg vil altid sætte pris på dine gode råd, som har gjort min hverdag bedre og mindre skræmmende.

Endnu engang tusind tak.