Ammestop og vågner om natten

31. marts 2008

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Ammestop og vågner om natten

Hej Helen

Først tak for en lækker hjemmeside, jeg har haft rigtig meget glæde af den og dine besvarelser til andre.

Jeg har selv en række spørgsmål nu, som jeg glæder mig til at få besvaret :0)

Jeg har en glad, kærlig og tryg dreng på 11 mdr. Tommy.
Jeg har ammet ham fuldt ud de første 6 måneder og nu ammer jeg til natten, om natten (har desværre ikke fået ham vænnet fra den 'dårlige' vane) og om morgenen, hvis han vågner tidligt.
Nu skal han snart i dagpleje og jeg skal starte på job, så jeg vil gerne stoppe helt med at amme nu, hvordan griber jeg bedst dette an?

Han har fået en uvane med at vågne midt om natten og være helt frisk og klar på sjov og ballade. Vi har prøvet at lade ham ligge i sin seng men så skriger han (jeg har meget svært ved at lade ham ligge og skrige), vi har prøvet at ligge ham ind til os men han mosler rundt, snakker, hviner, hygger sig gevaldigt og er super glad, men det forstyrre jo vores dyrebare nattesøvn. En periode stod en af os op med ham for at lege, men det er jo heller ikke holdbart. Hvordan får vi ham igen til at sove om natten?

Han kan noglegange skrige utrøsteligt i en 10 min for så at falde i søvn igen lige så pludseligt. En ond drøm?

Han sover fint om dagen 1-2 lurer ialt omkring 3 timer. (ude i barnevogn)
Han bliver puttet til natten mellem kl 19-20 og han vågner ca kl 21 og vil gerne have en ...

Annonce

... babbetår, det får han og sover videre i egen seng (som først for 2 dage siden blev flyttet ind på eget værelse). Han vågner så omkring midnat og er så vågen 1-2 timer :0( Her får han også en babbetår og kan så somregl sove til næste dags morgen, men inde mellem mor og far. Han vågner gerne ved en 6-7 tiden

Jeg kunne godt tænke mig at han kunne sove igennem og gerne inde i sin egen seng. Men hvordan ??

Han spiser glad og gerne sin havregrød, øllebrød, grønsagsmos osv, men klumper ryger ud igen, han vil gerne spise selv og er god til at fører rugbrødshapsere ind i munden, men han spytter dem ud igen efter han har suttet ligt på dem, uanset størrelse. Han er også glad for at sidde og gnave i div. frugt eller tvebakker og lign. men igen kommer der et for stort stykke af ryger det ud, hans tygge funktion virker ellers fint og han har 8 tænder så han burde da nok kunne?
Jeg tænker det måske bliver bedre når han kommer i dagpleje og ser andre børn spise, men er der noget jeg kan gøre for at fremme processen, eller skal jeg bare vente tiden an?

Han har sererationsangst nu, måske det spiller en rolle? Det er ved at blive bedre nu, de sidste 14 dage har han hængt på armen og vil kun have sin mor. Men nu kan han godt sidde og lege selv igen, og holde ud at mor ikke er der HELE tiden:)

Det var alt for nu, håber du kan finde hoved og hale i det.

Venligst Mali

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

Apgar score

Dette er betegnelsen for en undersøgelse som jordemoderen laver af barnet lige efter fødslen. Apgar Score blev udviklet i 1952 af Virginia Apgar og den bruges til at vurdere, hvordan barnet har det, lige når det er blevet født.

Jordemoderen har 5 ting hun ser på:

1. Hun ser på barnets reflekser,- reagerer barnet på forskellige stimuli, griber barnet, søger barnet osv.

2. Hun mærker barnets puls, for at se på hvor hurtigt barnets hjerte slår og om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en vidunderlig website - du gør virkelig et fantastisk stykke arbejde.

Karina, mor til dreng 5 måneder