Brev:
Ammestop og vågner om natten
31. marts 2008
Alder:
11 mdr.
Ammestop og vågner om natten
Hej Helen
Først tak for en lækker hjemmeside, jeg har haft rigtig meget glæde af den og dine besvarelser til andre.
Jeg har selv en række spørgsmål nu, som jeg glæder mig til at få besvaret :0)
Jeg har en glad, kærlig og tryg dreng på 11 mdr. Tommy.
Jeg har ammet ham fuldt ud de første 6 måneder og nu ammer jeg til natten, om natten (har desværre ikke fået ham vænnet fra den 'dårlige' vane) og om morgenen, hvis han vågner tidligt.
Nu skal han snart i dagpleje og jeg skal starte på job, så jeg vil gerne stoppe helt med at amme nu, hvordan griber jeg bedst dette an?
Han har fået en uvane med at vågne midt om natten og være helt frisk og klar på sjov og ballade. Vi har prøvet at lade ham ligge i sin seng men så skriger han (jeg har meget svært ved at lade ham ligge og skrige), vi har prøvet at ligge ham ind til os men han mosler rundt, snakker, hviner, hygger sig gevaldigt og er super glad, men det forstyrre jo vores dyrebare nattesøvn. En periode stod en af os op med ham for at lege, men det er jo heller ikke holdbart. Hvordan får vi ham igen til at sove om natten?
Han kan noglegange skrige utrøsteligt i en 10 min for så at falde i søvn igen lige så pludseligt. En ond drøm?
Han sover fint om dagen 1-2 lurer ialt omkring 3 timer. (ude i barnevogn)
Han bliver puttet til natten mellem kl 19-20 og han vågner ca kl 21 og vil gerne have en babbetår, det får han og sover videre i egen seng (som først for 2 dage siden blev flyttet ind på eget værelse). Han vågner så omkring midnat og er så vågen 1-2 timer :0( Her får han også en babbetår og kan så somregl sove til næste dags morgen, men inde mellem mor og far. Han vågner gerne ved en 6-7 tiden
Jeg kunne godt tænke mig at han kunne sove igennem og gerne inde i sin egen seng. Men hvordan ??
Han spiser glad og gerne sin havregrød, øllebrød, grønsagsmos osv, men klumper ryger ud igen, han vil gerne spise selv og er god til at fører rugbrødshapsere ind i munden, men han spytter dem ud igen efter han har suttet ligt på dem, uanset størrelse. Han er også glad for at sidde og gnave i div. frugt eller tvebakker og lign. men igen kommer der et for stort stykke af ryger det ud, hans tygge funktion virker ellers fint og han har 8 tænder så han burde da nok kunne?
Jeg tænker det måske bliver bedre når han kommer i dagpleje og ser andre børn spise, men er der noget jeg kan gøre for at fremme processen, eller skal jeg bare vente tiden an?
Han har sererationsangst nu, måske det spiller en rolle? Det er ved at blive bedre nu, de sidste 14 dage har han hængt på armen og vil kun have sin mor. Men nu kan han godt sidde og lege selv igen, og holde ud at mor ikke er der HELE tiden:)
Det var alt for nu, håber du kan finde hoved og hale i det.
Venligst Mali