Brev:
Tvivl omkring amning ift anden mad
24. marts 2008
Alder:
6 mdr.
Tvivl omkring amning ift anden mad
Hej Helen
Altså jeg ved godt, at jeg kører lidt rundt i det samme for tiden, men nu er jeg igen blevet lidt i tvivl omkring amning i forhold til andet madindtag. Du må lige bære over med mig :-).
Min tvivl kommer sig af, at min sundhedsplejerske var på besøg i min mødregruppe for at tale om kost og hun mente, at jeg bestemt kunne droppe amningen ved 23/24 tiden og at min datter godt kan sove fra kl. 20 til næste morgen. Dette blev jeg noget forbavset over, da jeg kan se, at du altid skriver denne amning på i din plan for dagen.
Der skal ikke være nogen tvivl om, at jeg meget gerne ville droppe denne amning, da den gør, at jeg først rigtigt sover mellem 23.30 og 00.30, alt afhængig af hvornår jeg er færdig med at amme og at jeg ikke sover ordentligt fra ved 5-6 tiden når hun skal have mad igen. Det betyder at jeg p.t. alt for få timer og føler mig meget træt.
Jeg har prøvet at droppe den sene amning 2 gange her i påsken, den ene gang sov hun fra 20 til 6.15, den anden gang vågnede hun kl. 4 og spiste, men ville så ikke spise senere på morgenen, så hun rykkede bare kl.6 amningen til kl. 4. (Det gør hun i det hele taget nogle nætter, altså spiser ved 4 tiden og vil så ikke spise igen før kl. 8/9 når hun får grød - er det et problem?).
Så mit spørgsmål er: Kan jeg droppe den sene amning? Føler mig ikke helt overbevist om, at hun så får hvad hun har brug for - min SP sagde, at hun bare skulle have 500 ml mælk om dagen, jeg troede det var mere?
Jeg ammer altså en gang mellem kl. 4-6, igen kl 10 inden formiddagslur (her spiser hun ikke så længe), kl. 14 iden eftermiddagslur (spiser ikke så længe), kl. 19.30 (her spiser hun godt) og så normalt også kl. 23/24 hvor hun plejer at spise godt.
Hvad mener du?
Med venlig hilsen
Lula