Gylper meget

14. marts 2008

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Gylper meget

Hej Helen,

Min datter på 3 måneder og en dag er begyndt at gylpe meget igen. Jeg ammer hende fuldt for hun vil ikke tage en flaske, hvilket vi egentlig gerne vil have hende til. Hun gylpede meget i starten, men så har der været en lang periode, hvor hun ikke har gylpet så meget, men nu gylper hun utrolig meget igen.

Nogle gange er det blot noget tynd noget, som bare "render" ud, men andre gange er det tyk og man kan tydelig se at det genere hende.

Hun virker også utilpas mange gange, og jeg fornemmer at det er på grund af alt det gylp, som kommer op. Det kan nogle gange nærmest lyde som små opkast.

Er det normalt at hun pludselig er begyndt at gylpe sådan igen i hendes alder?? Og kan jeg gøre noget for at hjælpe hende for hun er tydeligvis ofte skidt tilpas. Nogle gange gylper hun lang tid efter hun har spist, så det er ikke altid lige efter amning.

Hun har til tider svært ved at finde ro og sover dårligere - kan det skyldes at der er noget der genere hende. -Det er stort set kun om dagen at hun har problemer med at sove - om natten sover hun okay. Hun kommer oftest i seng mellem 20 og 21 og vågner så 1 eller 2 gange om natten for at spise men sover derefter med det samme igen - ...

Annonce

... uden at gylpe eller bøvse (hvilket der også undrer mig, når hun gør det så meget om dagen???) og så vågner hun ved 7-7.30 igen.

Herefter står vi op og ca 1 - 1½ time efter sover hun son første lur på ca 1 lille time. Derefter sover en igen ved ca 11 tiden - igen kun ca 1 time - hvis jeg kører i barnevognen hende kan hun falde i søvn igen og så tage et par timer mere. Omeftermiddagen er hun svær at få til at falde i søvn- og ofte bliver det kun til små lurer der.

Jeg føler også at hun gerne vil spise ofte når hun er utilpas. Hun spiser normalt kun ved et bryst af gangen, for jeg har oplevet at hun gylper endnu mere, hvis hunspiser ved begge bryster samme tid.. Men er det en fejl? Burde hun blive tilbudt begge bryster hver gang?? -Måske især nu hvor hun er blevet ældre??

Hun søger ofte efter brystet igen kort tid efter - indenfor 1 til 1½ time..
Jeg føler også nogle gange at jeg skal give hende mad mindst 2 nogle gange 3 gange inden hun falder til ro og falder i søvn, når hun skal sove.. Om aftenen spiser hun meget ofte for at samle ind til natten.

Håbet du kan hjælpe mig med nogle svar, så jeg kan få lidt ro i sjælen og forhåbentlig hjælpe min lille pige

Med venlig hilsen
Kristina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Spinat

Når børn er 6 mdr gamle må de gerne begynde at få lidt spinat.

Du skal dog være opmærksom på, at spinat indeholder Nitrat, og det bør derfor ikke fylde mere end 1/10 af portionen eller alternativt kun gives med 14 dages mellemrum.

Læs mere i min bog Helens bog om børn og mad

Læs mere i Babylex

Dagtilbud til børn

Vi har i Danmark kommunale dagtilbud til vores børn.

Dagtilbud omfatter:

- Vuggestuer og dagplejeordninger for ½-3 årige
børn

- Børnehaver for 2-6-årige

- Aldersintegrerede institutioner for flere aldersgrupper

- Fritidshjem

- Skolefritidsordninger (SFO) for børn i skolealderen.

Aldersopdelingen kan variere lidt fra kommune til kommune.

Hvis I ønsker at få jeres barn...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine meget brugbare råd og ikke mindst for din omsorgsfulde respekt for børnene.

Tak fra Pernille
Sophus´ mor