Brev:
Dele udmalket mælk?
14. marts 2008
Alder:
1 mdr.
Dele udmalket mælk?
Hej Helen!
Tusind tak for en super god side, med masser af gode og virkeligt kompetente svar, som jeg har brugt flittigt. Jeg har en datter, Josefine, på snart 6 uger, som jeg ammer 100%, og hun tager godt på.
Jeg har kopieret din artikel omkring udmalkning af brystmælk, og gemt på vores computer. Jeg prøvede for første gang at malke ud igår, hvilket gik over al forventning! Jeg fik malket 80 ml ud, på lidt over 5 min! Det synes jeg selv er ret godt gået, når det nu var første gang. ;-) Og det var rart at se, at det nemt kan lade sig gøre. Jeg malkede ud om eftermiddagen, mens Josefine sov til middag.
Jeg har ikke tænkt mig at malke ud hver dag, men mest de dage hvor Josefine sover 7-8 timer i stræk, for så er mine bryster altså ved at sprænge! Eller hvis jeg på et tidspunkt vil ha' et par timers baby-fri en aften. Jeg har masser af mælk, og det løber godt og hurtigt, som du kan læse i det ovenstående.
Det mælk jeg malker ud, vil jeg så fryse. Og for at jeg ikke kun skal bruge 125 ml flasker, vil jeg også malke ud i 260 ml flasker. Jeg har så tænkt på, at der ca. er til 2 måltider i en 260 ml flaske. Når flasken er tøet op, må jeg så vende den godt, og dele den i 2 125 ml. flasker? Og det bedst at optø mælken i køleskabet?
Jeg har desuden lagt mærke til, at Josefine's afføring i perioder er grøn, og det ligner nærmest, at hun har spist græs! Hvad kan skyldes det, når hun bliver ammet 100%? Er det noget i min kost? Jeg har ikke indtryk af, at hun har ondt i maven eller andet ubehag.
På forhånd tusind tak!
Hilsen Maria