Dele udmalket mælk?

14. marts 2008

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Dele udmalket mælk?

Hej Helen!

Tusind tak for en super god side, med masser af gode og virkeligt kompetente svar, som jeg har brugt flittigt. Jeg har en datter, Josefine, på snart 6 uger, som jeg ammer 100%, og hun tager godt på.

Jeg har kopieret din artikel omkring udmalkning af brystmælk, og gemt på vores computer. Jeg prøvede for første gang at malke ud igår, hvilket gik over al forventning! Jeg fik malket 80 ml ud, på lidt over 5 min! Det synes jeg selv er ret godt gået, når det nu var første gang. ;-) Og det var rart at se, at det nemt kan lade sig gøre. Jeg malkede ud om eftermiddagen, mens Josefine sov til middag.

Jeg har ikke tænkt mig at malke ud hver dag, men mest de dage hvor Josefine sover 7-8 timer i stræk, for så er mine bryster altså ved at sprænge! Eller hvis jeg på ...

Annonce

... et tidspunkt vil ha' et par timers baby-fri en aften. Jeg har masser af mælk, og det løber godt og hurtigt, som du kan læse i det ovenstående.

Det mælk jeg malker ud, vil jeg så fryse. Og for at jeg ikke kun skal bruge 125 ml flasker, vil jeg også malke ud i 260 ml flasker. Jeg har så tænkt på, at der ca. er til 2 måltider i en 260 ml flaske. Når flasken er tøet op, må jeg så vende den godt, og dele den i 2 125 ml. flasker? Og det bedst at optø mælken i køleskabet?

Jeg har desuden lagt mærke til, at Josefine's afføring i perioder er grøn, og det ligner nærmest, at hun har spist græs! Hvad kan skyldes det, når hun bliver ammet 100%? Er det noget i min kost? Jeg har ikke indtryk af, at hun har ondt i maven eller andet ubehag.

På forhånd tusind tak!

Hilsen Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Ruskevold

Nogle gange sker det, at man i overskrifter kan læse om børn, der er blevet rusket af deres forældre. Men lige meget, hvor meget eller hvor længe et barn græder eller skriger, så må man aldrig slå eller ruske sit barn.

Et spædbarn der ruskes kan få blødninger i hjernen, som kan medføre hjerneskade eller død.

Kommer du i en situation, hvor du kan mærke at du ikke kan klare barnets gråd og hvor du kan risikere at gøre dit barn ondt, så læg barnet i seng, lift eller...

Læs mere i Babylex

Spinat

Når børn er 6 mdr gamle må de gerne begynde at få lidt spinat.

Du skal dog være opmærksom på, at spinat indeholder Nitrat, og det bør derfor ikke fylde mere end 1/10 af portionen eller alternativt kun gives med 14 dages mellemrum.

Læs mere i min bog Helens bog om børn og mad

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk brevkasse, du giver os forældre nogle kompetente handlemuligheder som vi i vores familie har haft stor gavn af.

Tak fra børnenes mor og far