Brev:
Spiser for lidt - 2 mdr.
12. marts 2008
Alder:
2 mdr.
Spiser for lidt - 2 mdr.
Kære Helen
Min datter, der nu er 10 uger, har på knap fem uger desværre kun taget 500 gram på, hvilket jo er alt for lidt. Hun blev i dag vejet til 5,8 kg.
Hun har fået en ”dum” vane, nemlig at tage nogle gevaldige stræk uden mad om natten. Fx blev hun i går ammet kl. 20.00, puttet kl. 21 og meldte sig først på banen igen ved 4-tiden. Og det påvirker vel samtidig min mælkeproduktion. I hvert fald har jeg den seneste tid fornemmet, at jeg slet ikke har så meget mælk som tidligere. Ved også, at de seneste uger vist har været lidt for hektiske for os begge med mange aftaler, storesøster hjemme fra børnehave osv. Det påvirker vel også :o)
Det, der undrer mig, er, at hun ikke virker mere sulten. Når jeg ammer (ca. hver 3. time og oftest når hun vågner fra en lur – aldrig op til en lur. Det gider hun ikke), tager det under 10 minutter, før hun slipper og ikke gider mere – heller ikke selvom jeg smider et bleskift ind imellem og prøver at skifte ammestilling. Samtidig synes jeg, hun stadig sover meget – eller som før beskrevet i hvert fald hurtigt virker træt igen. Ofte allerede en time til halvanden efter seneste lur – også selvom hun har sovet i tre timer.
Kan det skyldes, at hun ikke får næring nok? Jeg kan mærke, at det bekymrer mig. Også selvom hun virker glad og meget aktiv, når hun endelig er vågen.
Sundhedsplejersken siger, at jeg skal hvile mere, sørge for væske etc og samtidig vække hende til en ekstra amning om natten. Er der andet, jeg kan gøre for at sikre tøsen lidt flere deller?
Troede, at bekymringer og usikkerhed forsvandt med nr. 2, men man bliver åbenbart aldrig helt verdensmester :o)
Kærlig hilsen
Mor til to