Brev:
Er ét bryst ikke nok?
11. marts 2008
Alder:
1 mdr.
Er ét bryst ikke nok?
Hej Helen..
Jeg har nu kigget med på sidelinjen, og der er noget jeg altså blir nødt til at spørge om..
Min dreng er nu 5 uger og 3 dage. Jeg har lige fra dag 1 kun ladet ham spise ved et bryst af gangen. Han vejede da vi tog hjem fra sygehuset, 2900 gr og sidst jeg fik ham vejet var han 4 uger og 3 dage og vejede 4100 gr. så man må sige han tager godt på.
Mine bryster kan godt være lidt spændte hvis der er gået længe imellem amningerne (mest om morgenen når jeg vågner), men det er alligevel sjældent. Han spiser ca. hver 3-4 time, dog i nogle dage har det været noget hyppigere, men jeg går udfra at det har været pga. appetitspring..
Det der undre mig er, at i mange af dine svar, råder du folk til at først spise sig mæt i det ene bryst, skifte, og så det andet bryst..
Jeg oplever at Emil bliver mæt, og at jeg har nok mælk i et bryst til ham ad gangen.. Han afviser aldrig mit bryst, heller ikke hvis han falder i søvn, og jeg prikker lidt til ham, så fortsætter han med at spise..
Jeg kan godt mærke at mit bryst bliver mere blødt og slapt i løbet af et måltid, og derfor prøver jeg nogen gange når han er færdig med at spise, og se om jeg kan malke lidt ud. Og det kan jeg altid. Betyder det så at han ikke har tømt brystet helt, og i så fald, gør det noget?
Jeg synes amningen fungere fint, men jeg bliver alligevel i tvivl om det er det rigtige jeg gør!? Man behøver vel ikke at rende rundt med en "dolly parton" barm, for at være sikker på at have nok mælk:)-, eller gør man...?
Og så lige et spørgsmål mere.. Hvordan ved man om han får den fede mælk med? kan man også se det på konsistensen? Og kan det passe at, der forskel på hvor lang tid han bruger på at spise i løbet af døgnet?
Det var vidst det herfra. Ser frem til at få svar fra dig:)
Mange hilsner
Mona og Emil