Er ét bryst ikke nok?

11. marts 2008

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Er ét bryst ikke nok?

Hej Helen..

Jeg har nu kigget med på sidelinjen, og der er noget jeg altså blir nødt til at spørge om..

Min dreng er nu 5 uger og 3 dage. Jeg har lige fra dag 1 kun ladet ham spise ved et bryst af gangen. Han vejede da vi tog hjem fra sygehuset, 2900 gr og sidst jeg fik ham vejet var han 4 uger og 3 dage og vejede 4100 gr. så man må sige han tager godt på.

Mine bryster kan godt være lidt spændte hvis der er gået længe imellem amningerne (mest om morgenen når jeg vågner), men det er alligevel sjældent. Han spiser ca. hver 3-4 time, dog i nogle dage har det været noget hyppigere, men jeg går udfra at det har været pga. appetitspring..

Det der undre mig er, at i mange af dine svar, råder du folk til at først spise sig mæt i det ene bryst, skifte, og så det andet bryst..
Jeg oplever at Emil bliver mæt, og at jeg har nok mælk i et bryst til ham ad gangen.. Han afviser aldrig mit bryst, ...

Annonce

... heller ikke hvis han falder i søvn, og jeg prikker lidt til ham, så fortsætter han med at spise..

Jeg kan godt mærke at mit bryst bliver mere blødt og slapt i løbet af et måltid, og derfor prøver jeg nogen gange når han er færdig med at spise, og se om jeg kan malke lidt ud. Og det kan jeg altid. Betyder det så at han ikke har tømt brystet helt, og i så fald, gør det noget?

Jeg synes amningen fungere fint, men jeg bliver alligevel i tvivl om det er det rigtige jeg gør!? Man behøver vel ikke at rende rundt med en "dolly parton" barm, for at være sikker på at have nok mælk:)-, eller gør man...?

Og så lige et spørgsmål mere.. Hvordan ved man om han får den fede mælk med? kan man også se det på konsistensen? Og kan det passe at, der forskel på hvor lang tid han bruger på at spise i løbet af døgnet?

Det var vidst det herfra. Ser frem til at få svar fra dig:)

Mange hilsner
Mona og Emil

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Lattergas ved fødsel

Lattergas er en blanding af ilt og kvælstofilte, som man indånder gennem en maske.

Lattergas bruges som smertestillende og er et tilbud til kvinder, der er i fødsel. Jordmoderen vejleder kvinden i, hvordan masken bruges - lattergas virker bedst, hvis du trækker vejret i masken, når du mærker, at der er en ve på vej, og så lægger masken fra dig igen, når veen klinger af.

Lattergas virker på den måde, at kvinden mærker smerten, men ikke lader sig gå på af den, og den...

Læs mere i Babylex

Dåb

Hvis du ønsker at få dit lille barn døbt i kirken, skal du henvende dig til kirkekontoret eller til præsten ved den kirke, hvor I gerne vil have jeres barn døbt. I aftaler så i fælleskab et tidspunkt for dåben, og I mødes også og taler om dåbsritualet, og hvordan det hele foregår.

I de fleste kirker foregår barnedåben som en del af søndagsgudstjenesten, men i nogle kirker arrangeres særlige dåbsgudstjenester f.eks. om lørdagen.

Før dåben skal I vælge mindst 2 og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for nogen rigtig gode svar! Det er rart at kunne søge råd herinde og se man ikke er den eneste i verden med problemer.

Mor til pige på 6 måneder