Mor på arbejde

3. marts 2008

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Mor på arbejde

Kære Helen

Mange tak for en rigtig god brevkasse, som jeg har haft meget fornøjelse af.

Mit spørgsmål handler om min søn på 5½ måned, der er en glad og aktiv dreng (vores første barn). Når han er 6 måned og 1 uge starter jeg på arbejde igen og så tager far over med 5 mdr. barsel. Vi har bevidst taget dette valg fra starten. Far er en kærlig og omsorgsfuld person, der hele perioden har været meget involveret i vores søns liv.

Vi havde 1½ mdr. barsel sammen fra starten og han har været involveret i alt omkring vores søn, så meget det har været muligt derefter. Desuden glæder jeg mig faktisk til at komme på arbejde igen, selv om jeg har været meget glad for at gå hjemme. Nu er det fars tur til at nyde den fantastiske udvikling der sker med vores søn og det glæder han sig til.

Mit spørgsmål går på, hvorvidt det vil skade vores søn psykisk, at jeg som mor forlader ham hver dag for at tage ...

Annonce

... på arbejde (37 timer om ugen). Den tilknytning der har været mellem mor/barn gennem graviditet, fødsel, amning mm. kan far jo ikke give. Er vores søn på 6 mdr. for lille til at blive passet af andre end mor?

Noget andet er, at jeg fra han var 4 mdr. gammel har suppleret hans amning med et par flasker om aftenen/nat (da han ikke blev mæt hos mig). Det er desværre gået ud over min egen produktion, så jeg nok snart må stoppe helt med at amme. Det er jeg lidt ked af. Det falder desuden sammen med den tid, hvor jeg starter på arbejde - det er jo nogle store omvæltninger for ham på samme tid. Kan det have nogle konsekvenser for skiftet i barslen?

Jeg håber du kan komme med en vurdering af vores situation og måske også give nogle gode råd til, hvordan vi klarer overgangen fra mors til fars barsel - vi har 1 uges ferie sammen inden jeg starter på arbejde igen.

Med venlig hilsen
Den bekymrede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

16. marts 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Spiser min datter nok?

Hej Helen Jeg har en datter, der er født den 22. september 2023, så hun er 5...

14. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Søvnbehov og fordeling

Hej Helen Jeg har en søn på 5 måneder, som næsten altid har haft en rigtig...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

Annonce

Viden om børn:

Reservebedste

En reservebedste er en ældre person, der gerne vil hjælpe småbørnsfamilier med at passe børnene, når de er syge, har brug for at blive hentet tidligt eller skal passes en dag, hvor forældrene skal i byen.

I nogle kommuner kan man søge om en reservebedste, hvis man er enlig og ikke har mulighed for at trække på sit netværk, men det er også muligt at søge en reservebedste privat.

Det kan være en rigtig god idé at have en reservebedste (M/K), som kan hjælpe i...

Læs mere i Babylex

Fennikel, Fennikelte og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan du give børn rigtig mange forskellige slags grøntsager. Vær dog opmærksom på bl.a. fennikel, som indeholder nitrat, og som derfor ikke bør udgøre mere end 1/10 af portionen. Alternativt bør det kun gives med 14 dages mellemrum.

Nitrat omdannes let til nitrit. Nitrit i stor mængde giver opkastninger og blåfavning af huden, fordi det reagerer med blodets hæmoglobin, så det ikke kan binde sig og transportere ilt rundt i kroppen.

Det anbefales...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine meget brugbare råd og ikke mindst for din omsorgsfulde respekt for børnene.

Tak fra Pernille
Sophus´ mor