Brev:
Nok mælk ved amning
2. marts 2008
Alder:
4 mdr.
Nok mælk ved amning
Kære Sundhedsplejerske
Tak for hjælpen sidst jeg skrev… Det var rart at vi kunne spørge dig til råds. Nu skriver jeg til dig igen, da jeg har brug for endnu et godt og kvalificeret råd.
Min dejlige datter er nu præcis 4 måneder (født tre uger før termin) og vokser bare så hurtigt. Jeg ammer hende fuldt ud, og det har jeg været rigtig glad for. Men nu virker det som om at hun enten er mere sulten, eller at jeg har for lidt mælk.
Jeg har tidligere ammet hende 1 gang om natten, men nu vil hun gerne have mad tre gange.
Jeg har gennem den sidste uge forsøgt at amme hende så meget som muligt, men jeg synes ikke rigtig der kommer mere mælk. Jeg ammer hende ca. hver anden time. Vi har forsøgt at give hende flaske, men dette vil hun slet ikke. Det virker som om hun slet ikke kan finde ud af teknikken. Hun bruger heller ikke narresut, da vi aldrig har kunnet få hende til at tage den.
Jeg tænker om vi skal begynde at give hende lidt grød? Eller skal vi forsøge at give hende modermælk (evt. erstatning) af kop?
Desuden er jeg meget opmærksom på at forebygge at hun får fladt eller skævt hovedet. Hun vil dog rigtig gerne ligge og kigge lige op i loftet, så jeg har indimellem min sag for. Men hvor længe skal jeg forebygge dette??
Venlig hilsen
Mette