Brev:
Skriger ved brystet
21. februar 2008
Alder:
3 mdr.
Skriger ved brystet
Hey igen
Nu er min tobias snart 13 uger og en dejlig dreng. Vejede 4500 da han blev født 55cm, er nu ca 6800 ca 65cm. Han er en glad og vaks dreng, griner når vi lege vilde lege. Følger med i alt hvad der sker. Har siden han var 9-10 uger vendt sig fra maven til ryggen og forsøger at vende sig fra ryggen til maven, sutter extremt meget på hænder og alt hvad der kan komme i munden, savler en del også. Han er MEGET fremme af sin alder og jeg kan næsten ikke følge med.
Jeg har prøvet at malke ud om dagen og har fået 100ml ud på 1 bryst, om aften efter 3 timer har jeg malket 80ml ud på 1 bryst.
Drengen har altid været sug i, dog på en rolig og behaglig måde, ikke noget med ømme bryster, kan suge brystet på 5-10 min. Gylper regelmæssigt når han har spist, prutter og bøvser meget.
Nå men her problemet så, og jeg har skrevet til dig før om det.
Jeg har siden han var 3-4 uger gammel haft problemer med ham om aften primært, hvor han tager fat, sutter nogle minutter, slipper, tager fat, slipper, skriger, flitsbue, urolig, krummer sammen o.s.v.
Det var ikke et problem om dagen, indtil for lidt over en månede siden, så begyndte det også om dagen. Og det er næsten HVER ENESTE gang han skal spise. Jeg kæmper en kamp hver gang. Jeg har prøvet forskellige stillinger, i sengen liggende, skærme ham o.s.v.
Han vågner også op af sin søvn om dagen nogen gange i gråd nogen gange er det nok med sutten og han falder i søvn igen, andre gange kan jeg høre han ligger og trykker og virker sulten, men han spiser ikke ret længe, så gør han det samme igen, nok fordi det måske er trøst og ikke sult, men vil ikke kun sutten og er hurtig træt igen fordi han ikke får den søvn han skal have.
Han er generelt en meget livlig dreng også når han sover. Bokser rundt i søvne og vågner nogen gange af det. Prøver at pakke ham godt ind så han ikke forskrækker sig selv, virker som regel. Han vågner hver 3 time om natten og skal spise, og tager som regel begge bryster, nogen gange falder han i søvn og jeg kan ikke få liv i ham og vågner desværre lidt før igen og er sulten.
Jeg er ved at være tømt for ideer om hvorfor det er sådan. Og han gør det også nogen gange om natten, hvis han er vågnet for meget op. Han er nok lidt utålmodig tænker jeg og dog, men han gør det også nogen gange hvor mælken sprøjter i munden på ham.
Har prøvet at give ham mme, men endten kan han ikke lide det eller også er han ikke sulten, fordi han er svær at få det i. Har prøvet den fra apoteket, den ville han SLET ikke have og bruger nu Nan1 HA, fordi min mand har allergi. Min SP siger at jeg kan forsøge med den gule allomin, fordi der er majs i og det mætter måske mere. Men er det smart hvis min mand har allergi, risikoen er jo større for tobias at få allergi også???
Det er altså længe at han har gjort det her, og syntes det er ved at være udmattende. Jeg tror stadig han har noget med maven, men er ikke sikker på noget længere. Kan kolik godt ligepludselig eskalere til om dagen, hvis det ikke har været sådan før???
Håber du kan hjælpe
Chanett