Brev:
Amning..hvor tit?
19. februar 2008
Alder:
3 mdr.
Amning..hvor tit?
Kære Helen
Min datter er netop fyldt 3 måneder og er en stor pige på 7,5 kilo (3,6 ved fødslen) Jeg synes det går godt og hun trives, men hun spiser meget ofte synes jeg.
Vi har ikke nogen rytme i løbet af dagen, men der går som regel kun 1,5 time mellem hver amning og jeg synes det er lige i overkanten. Kan godt få ret ømme bryster om aftenen, hvor jeg så synes hun spiser konstant i 2 timer.
Jeg er i tvivl om jeg er for hurtig til at fodre hende, eller om hun får for lidt. Jeg ammer et bryst af gangen og ville det måske være bedre at tilbyde begge?
Hun siger aldrig nej tak for tilbuddet om bryst og spytter heller aldrig selv ud. Hun bruger ikke sut, men bruger gerne mig som sut. Selvom det er træls så er jeg så heldig, at hun sover mellem 7 og 10 timer om natten uden mad....og det er dejligt.
Herdis