En lille feedback på ammestop

18. februar 2008

Kategori:
Alder:
9 mdr.

En lille feedback på ammestop

Hej

Jeg spurgte for nok et par uger siden mht. ammestop og opfyldelse af vores drengs fysiske behov, når nu han ikke længere fik kontakten ved amning. Alt er forløbet super godt, og her snart 2 uger siden ammestoppet, viser han kun meget sjældent tegn på higen efter bryst. Han er nem at distrahere, så han ikke bliver sur eller gal, over ikke at få bryst...

Om dagen tumler vi rigtig meget, og vi læser tit bøger så han kan sidde på mit skød. Ved aftenritualet har vi indført en godnathistorie, og det virker rigtigt godt. ...

Annonce

... Kildeture er det fedeste synes han, og dansen rundt er bare helt i top.

Jeg synes det er dejligt at ha' fået mine bryster tilbage - omend noget mindre ;-) - men sådan er det. Jeg har fået en skøn dreng istedet for...

Der ud over er han begyndt at krybe OG kravle (det kom i løbet af en uge) - rejser sig op af alt, og gå langs møblerne, så nu døjer vi ikke længere så meget med seperationsfasen *pyyhhh*...

Alt i alt er det gået super godt, glat og nemt - så tak for en god rådgivning herinde...

Hilsen Patrick og Gitte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Køkkenhygiejne

Når man laver mad til småbørn er god køkkenhygiejne særligt vigtig. Små børns forsvar overfor bakterier er mindre end voksnes, og derfor får børn lettere ondt i maven eller får en maveinfektion.

- Undgå at sprede bakterier mellem madvarer. Hold f.eks. rå grøntsager adskilt fra råt kød, så der ikke kommer jordbakterier på kødet, og så der ikke kommer bakterier fra kødet på grøntsagerne.

- Hold også rå madvarer adskilt fra mad, der er klar til at blive spist. Det...

Læs mere i Babylex

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre