Brev:
Amning og flaske - 2 mdr.
18. februar 2008
Alder:
2 mdr.
Amning og flaske - 2 mdr.
Hej Helen,
Tak for dine svar tidligere - de har været meget brugbare.
Jeg skriver nu igen fordi vores datter stadig er meget urolig om aftenen og hun på det sidste virker meget sulten om aftenen. Hun vil lægges til mange flere gange - og hun spiser hver gang. Det er ikke kun for at bruge mig som sut.
Jeg føler det som om, at hun bliver ved med at være lidt sulten. - Ved ikke om jeg ikke har mælk nok om aftenen eller om der ikke er næring nok i min mælk om aftenen..??!
Hun græder en del og kan ikke rigtig finde ro, og så er det som om at hun pludselig efter at have spist falder til ro sent på aftenen - efter at have spist mange gange ved mig. Jeg føler det som om, at hun "endelig" bliver mæt og så falder til ro..
Jeg/vi kunne godt tænke os at begynde at putte hende i seng på lidt mere faste tidspunkter. Lige nu falder hun oftest i søvn ved os og bliver så lagt ind. Vi vil gerne have indført en "putte" rutine, men jeg synes det er svært, da jeg aldrig ved om hun er ordentlig mæt og om det er derfor hun græder, når hun bliver lagt ind. Hvis hun endelig en aften falder tidligt i søvn, så vågner hun en lille time efter og er sulten igen.
For tiden falder hun i søvn på forskellige tidspunkter - oftest ved 22.30 tiden, og der er jeg meget træt, så jeg sidder nærmest og halv sover mens jeg ammer hende og føler mig lidt kørt ud.
Vi er på baggrund af dette begyndt at prøve at give hende en flaske om aftenen, for at sikre at hun er mæt.. MEN... Den vil hun bare ikke tage. Vi har prøvet i 5 aftenen i træk, og hun græder hel vildt. Har du nogle gode råd til hvordan vi får hende til at tage flasken??? Jeg bruger mærket Avent - skal jeg evt prøve et andet mærke??
Hun tager ikke sut, hvilket jeg også meget gerne vil have hende til (og jeg prøver med hende hver dag) - kan det være derfor??
I sidste uge havde jeg ca 3 dage, hvor jeg ikke følte jeg havde mælk nok, hvilket gjorde mig meget ked af det, da jeg følte hun var sulten hele tiden og hun sov heller ikke ret lang tid af gangen i de dage - og det er også derfor jeg så gerne vil have at hun kan tage en flaske, så jeg altid har det alternativ.
Jeg glæder mig til at læse dit svar, og håber du kan hjælpe os.
Med venlig hilsen
Kristina