Amning og flaske - 2 mdr.

18. februar 2008

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Amning og flaske - 2 mdr.

Hej Helen,

Tak for dine svar tidligere - de har været meget brugbare.

Jeg skriver nu igen fordi vores datter stadig er meget urolig om aftenen og hun på det sidste virker meget sulten om aftenen. Hun vil lægges til mange flere gange - og hun spiser hver gang. Det er ikke kun for at bruge mig som sut.

Jeg føler det som om, at hun bliver ved med at være lidt sulten. - Ved ikke om jeg ikke har mælk nok om aftenen eller om der ikke er næring nok i min mælk om aftenen..??!

Hun græder en del og kan ikke rigtig finde ro, og så er det som om at hun pludselig efter at have spist falder til ro sent på aftenen - efter at have spist mange gange ved mig. Jeg føler det som om, at hun "endelig" bliver mæt og så falder til ro..

Jeg/vi kunne godt tænke os at begynde at putte hende i seng på lidt mere faste tidspunkter. Lige nu falder hun oftest i søvn ved os og bliver så lagt ind. Vi vil gerne have indført en "putte" rutine, men jeg synes det er svært, da jeg aldrig ved om hun er ordentlig mæt og om det er derfor hun græder, når hun bliver lagt ind. Hvis hun endelig en aften falder tidligt i søvn, så ...

Annonce

... vågner hun en lille time efter og er sulten igen.

For tiden falder hun i søvn på forskellige tidspunkter - oftest ved 22.30 tiden, og der er jeg meget træt, så jeg sidder nærmest og halv sover mens jeg ammer hende og føler mig lidt kørt ud.

Vi er på baggrund af dette begyndt at prøve at give hende en flaske om aftenen, for at sikre at hun er mæt.. MEN... Den vil hun bare ikke tage. Vi har prøvet i 5 aftenen i træk, og hun græder hel vildt. Har du nogle gode råd til hvordan vi får hende til at tage flasken??? Jeg bruger mærket Avent - skal jeg evt prøve et andet mærke??

Hun tager ikke sut, hvilket jeg også meget gerne vil have hende til (og jeg prøver med hende hver dag) - kan det være derfor??

I sidste uge havde jeg ca 3 dage, hvor jeg ikke følte jeg havde mælk nok, hvilket gjorde mig meget ked af det, da jeg følte hun var sulten hele tiden og hun sov heller ikke ret lang tid af gangen i de dage - og det er også derfor jeg så gerne vil have at hun kan tage en flaske, så jeg altid har det alternativ.

Jeg glæder mig til at læse dit svar, og håber du kan hjælpe os.

Med venlig hilsen
Kristina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Dagtilbud til børn

Vi har i Danmark kommunale dagtilbud til vores børn.

Dagtilbud omfatter:

- Vuggestuer og dagplejeordninger for ½-3 årige
børn

- Børnehaver for 2-6-årige

- Aldersintegrerede institutioner for flere aldersgrupper

- Fritidshjem

- Skolefritidsordninger (SFO) for børn i skolealderen.

Aldersopdelingen kan variere lidt fra kommune til kommune.

Hvis I ønsker at få jeres barn...

Læs mere i Babylex

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Fantastisk hjemmeside, fantastiske bøger og fantastiske meninger!

Kærlig hilsen
Mor til Elias, 7 måneder.