Brev:
Vitaminer under amning og maveproblemer
6. februar 2008
Alder:
1 mdr.
Vitaminer under amning og maveproblemer
Hej Helen,
Jeg har en datter på 8 uger, som jeg ammer fuldt ud.
Hvilke vitaminer ville være godt for mig at tage mens jeg ammer?? Jeg føler mig meget træt (ved godt det også hænger sammen med en forstyrret nattesøvn). Må jeg tage jern-piller eller går de i mælken??
Hun kan være meget urolig om eftermiddagen og om aftenen. Der roder hun ofte rundt som om hun ikke kan finde ro og græder en del. Hun vil helst gåes med. Nogle gange kan hun nærmest være hel utrøstelig.
Ville det være en god idé at give hende en flaske til aften for at hun bliver godt mæt og evt kan finde mere ro på den måde? eller er det bedre at blive ved med at amme hende??
Jeg føler ikke at hun kun græder fordi hun er sulten om aftenen og ofte afviser hun brystet, hvis jeg prøver at lægge hende til igen, for at sikre hun er mæt..
Hun sover mest om formiddagen - det er der hun tager den lange lur. Ofte sover hun det meste af formiddagen og hen til over middag (til ved 14-15 tiden) hvor hun kun vågner for at blive ammet. Om eftermiddagen tager hun en powernap.
Jeg tror dog også at hun har nogle mave-problemer. For det er som om at der er noget der generer hende. Er det normalt i den alder, at hun har ondt i maven??
Hvornår er deres mave/tarmsystem hel udviklet???
Jeg håber du kan hjælpe mig med svar på mine spørgsmål.
Venlig hilsen
Kristina