Vitaminer under amning og maveproblemer

6. februar 2008

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Vitaminer under amning og maveproblemer

Hej Helen,

Jeg har en datter på 8 uger, som jeg ammer fuldt ud.

Hvilke vitaminer ville være godt for mig at tage mens jeg ammer?? Jeg føler mig meget træt (ved godt det også hænger sammen med en forstyrret nattesøvn). Må jeg tage jern-piller eller går de i mælken??

Hun kan være meget urolig om eftermiddagen og om aftenen. Der roder hun ofte rundt som om hun ikke kan finde ro og græder en del. Hun vil helst gåes med. Nogle gange kan hun nærmest være hel utrøstelig.

Ville det være en god idé at give hende en flaske til aften for at hun bliver godt mæt og evt kan finde mere ro på den måde? eller er det bedre at blive ved med at amme hende??
Jeg føler ikke ...

Annonce

... at hun kun græder fordi hun er sulten om aftenen og ofte afviser hun brystet, hvis jeg prøver at lægge hende til igen, for at sikre hun er mæt..

Hun sover mest om formiddagen - det er der hun tager den lange lur. Ofte sover hun det meste af formiddagen og hen til over middag (til ved 14-15 tiden) hvor hun kun vågner for at blive ammet. Om eftermiddagen tager hun en powernap.

Jeg tror dog også at hun har nogle mave-problemer. For det er som om at der er noget der generer hende. Er det normalt i den alder, at hun har ondt i maven??
Hvornår er deres mave/tarmsystem hel udviklet???

Jeg håber du kan hjælpe mig med svar på mine spørgsmål.

Venlig hilsen
Kristina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Taktilsansen

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Taktilsansen kaldes også berørings- og følesansen. Den er vigtig for barnets kropsbevidsthed, og den gør, at vi kan mærke varme, kulde, smerte, tryk mm. Børn som har problemer med deres taktile sans, vil ofte ikke bryde...

Læs mere i Babylex

Bedsteforældre

Det er dejligt at have bedsteforældre og for de fleste børn og børnefamilier spiller bedsteforældrene en stor rolle.

Bedsteforældre kan være ressourcepersoner, der træder til og hjælper jer i hverdagen med de praktiske opgaver. De vil ofte også gerne hjælpe med børnepasning, hvis I forældre har brug for lidt tid for jer selv.

Børn har glæde af at kende deres bedsteforældre, det er vigtigt for børn at kende deres historie og det er dejligt for dem at have...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Så er jeg tilbage i klubben igen, for nu er barn nummer to kommet til, og med ham nye udfordringer, for ingen børn er jo ens ;-) Og jeg trænger til lidt professionel hjælp fra en sundhedsplejerske, der ikke er bange for at have en mening.

Hilsen mor til to drenge