Brev:
Ammestop - reaktion fra vores søn
4. februar 2008
Alder:
9 mdr.
Ammestop - reaktion fra vores søn
Hej
Jeg har lige et kort spørgsmål ang. ammestop.
Jeg har i samarbejde med min egen sundhedsplejerske nedtrappet amningen til nu kun 2 amninger i døgnet, og på onsdag d. 6/2 ryger den næste (aftenamningen) - og den sidste forsvinder lørdag (morgen) hvor farmor skal passe vores søn... Han får nu MME i kop og hans mad, og kommer i gennemsnit op på ca. 300-400 ml. plus det sødmælk og andre mælkprodukter han får.
Jeg har så spekuleret på, hvordan jeg kan give min søn den tætte kontakt han er vant til, for han søger meget nærhed i øjeblikket. Ganske forståeligt - og jeg ønsker også at imødekomme dette behov hos ham... men hvordan?
Han er sammen med mig stortset hele dagen, hvor vi hygger og leger - både stille men også lidt mere aktivt... Han er begyndt at rejse sig op af møbler, og gå langs dem - og så kryber han også lidt fremad. I dag så jeg ham "gumpe" sig frem... Så frem - det kommer han.
Hvor længe vil han egentlig have erindring om mine bryster?
Gitte
P.S Han bliver 9 mdr. d. 9 februar.