Bruger mor som sut - 6 mdr.

2. februar 2008

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Bruger mor som sut - 6 mdr.

Kære Helen

Jeg har fået en skøn datter som fyldte et halvt år 19 januar. Hun er en glad, mild, og meget aktiv pige. Hun sidder næsten selv, og øver sig meget på at kravle. Der er faktisk ikke meget af den tid hun er vågen at hun er stille.

Hun er meget madglad, hun får grød morgen, og frokost, og grøntsager til aften. Hun har også en fin vægt. Jeg ammer 2-3 gange i løbet af dagen.

Vores problem ligger i når hun skal sove.

Til sin formiddags, og eftermiddagslur skal hun ud og gås med i barnevognen. Og hun skal helst sidde op og kigge mens mor hun synger, det plejer at lykkes, det heller ikke det jeg er ked af. Det til aften når hun skal i sin seng og sove.

Vi gør det samme hver aften, far giver hende nattøj på, og de siger godnat til hele hendes værelse, og så kommer hun ind ...

Annonce

... til sin mor og jeg giver hende mad, og så går vi i seng. Hun sover i vores seng. Vi har prøvet at ligge hende i hendes egen, sige godnat, men det resulterede i at hun lå og møflede så meget fra side til side at hun bankede hovede ind i tremmerne, og blev meget utilfreds.

Så vi ligger i vores seng og hygger, og synger og så sir vi godnat. Men det plejer hun ikke at være enig i. Hun kan slet ikke finde ro på noget tidspunkt, ikke før hun får lov til at ligge og bruge mor som sut, og så falder hun i søvn.

Så er mit spørgsmål:Gør jeg det hele meget værre hvis jeg begynder at nægte hende det? eller skal hun have lov og så selv sige fra når hun er "vokset" fra det.

Jeg må jo ærlig erkende at jeg snart godt kunne tænke mig at have mine bryster lidt i fred.

Håber at du kan give et godt råd!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Børnemad, færdiglavet

Færdiglavet babymos er lavet af kontrollerede råvarer og gjort holdbart ved varmebehandling. Det er intet ernæringsmæssigt i vejen med de færdiglavede børnemadsprodukter. Hjemmelavet mad er dog lige så godt.

Vær opmærksom på at færdiglavet børnemad let bliver for findelt i konsistensen og det er vigtigt at barnet stille og roligt vænnes til familiemad og også tilbydes mad, som kræver en vis tyggefunktion og som indeholder naturligt "mere bid".

Du kan finde...

Læs mere i Babylex

Optøning af spædbarnsmad

Hvis du gerne vil have små portioner skemad klar i fryseren, så er det vigtigt at følge disse retningslinjer:

- Nedfrysning skal foregå hurtigt efter, at maden er tilberedt. Maden fryses ned i små bøtter eller poser, som er beregnet til frysning af (baby)mad.

- Maden kan opbevares en månedstid i fryseren, når temperaturen holdes på -18 grader eller derunder. Den begrænsede periode er fastsat for at sikre en god smag i maden.

- Mad som har været...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder