Brev:
Bruger mor som sut - 6 mdr.
2. februar 2008
Alder:
6 mdr.
Bruger mor som sut - 6 mdr.
Kære Helen
Jeg har fået en skøn datter som fyldte et halvt år 19 januar. Hun er en glad, mild, og meget aktiv pige. Hun sidder næsten selv, og øver sig meget på at kravle. Der er faktisk ikke meget af den tid hun er vågen at hun er stille.
Hun er meget madglad, hun får grød morgen, og frokost, og grøntsager til aften. Hun har også en fin vægt. Jeg ammer 2-3 gange i løbet af dagen.
Vores problem ligger i når hun skal sove.
Til sin formiddags, og eftermiddagslur skal hun ud og gås med i barnevognen. Og hun skal helst sidde op og kigge mens mor hun synger, det plejer at lykkes, det heller ikke det jeg er ked af. Det til aften når hun skal i sin seng og sove.
Vi gør det samme hver aften, far giver hende nattøj på, og de siger godnat til hele hendes værelse, og så kommer hun ind til sin mor og jeg giver hende mad, og så går vi i seng. Hun sover i vores seng. Vi har prøvet at ligge hende i hendes egen, sige godnat, men det resulterede i at hun lå og møflede så meget fra side til side at hun bankede hovede ind i tremmerne, og blev meget utilfreds.
Så vi ligger i vores seng og hygger, og synger og så sir vi godnat. Men det plejer hun ikke at være enig i. Hun kan slet ikke finde ro på noget tidspunkt, ikke før hun får lov til at ligge og bruge mor som sut, og så falder hun i søvn.
Så er mit spørgsmål:Gør jeg det hele meget værre hvis jeg begynder at nægte hende det? eller skal hun have lov og så selv sige fra når hun er "vokset" fra det.
Jeg må jo ærlig erkende at jeg snart godt kunne tænke mig at have mine bryster lidt i fred.
Håber at du kan give et godt råd!