Brev:
Amning - 6 mdr.
30. januar 2008
Alder:
6 mdr.
Amning  - 6 mdr.
Kære Helen
Jeg er ret frustreret over min amning, føler at den er ved at gå helt i stå, og dette er jeg meget ked af. Det er som om min datter ikke gider mere, i hvert fald ikke om dagen.
Når jeg ligger hende til brystet så vender hun sig bare væk, engang imellem spiser hun lige et par minutter og vender sig så om, og kigger på alt andet og sådan gør hun mange gange. Tidlig morgen vil hun gerne og nogle gange om natten får hun, men kun hvis der er noget uro jeg ellers ikke lige kan få stoppet på anden vis.
Hun får 3 ske måltider om dagen, hvor hun spiser nogle store portioner, jeg tænker om det kan vær at hun er så mæt at jeg ikke har interesse.
Tidlig morgen: amning i seng sover 1½-2 timer igen
Morgen: havregrød lavet af 1½ dl gryn og 3 dl vand+mme, frugtmos og vand af kop
Formiddag: prøver at amme inden formiddegslur, sover 2-3 timer
Lige over middag ca kl 13-14: grønsagsmos, 2-3 kartofler, 1 gulerod, persillerod, ærter/bønner lidt forskelligt, vand af kop
Eftermiddag: prøver at amme igen, hun vil sjældent have noget på dette tidspunkt, andet end lidt frugt at sidde med.
Sen eftermiddag: prøver at amme inden en lur
Aften: Grønsagsmos, 2-3 kartofler, en gulerod, blomkål, broccoli, kød bolle
Sengetid: vælling af sutteflaske 225 ml
Skal jeg måske lave mindre måltider til hende? jeg vil rigtig gerne bibeholde min amning noget tid endnu, er så glad for det, føler det giver en speciel kontakt mellem os.
Generalt er Liva en meget glad og aktiv pige. der skal ske noget. smil. hun "snakker" eller rettere sagt hun råber og skriger af begejstring, triller rundt på gulvet, og sidder selv(selvfølgelig tilter hun stadig men ikke meget) hun er en stor pige på ca 10 kg, vejede 4050 g ved fødsel.
Håber du måske har nogle råd eller tip til hvad jeg kan gøre el lign. vil så gerne fortsætte amningen, men føler i øjeblkikket at min mælk er helt væk. Førhen kunne jeg altid bare lægge hende til så spiste hun. Ved selvfølgelig godt at apetitten er noget andet nu hvor hunn får skemad, men alligevel kan hun virkelig miste interessen for brystet?
Håber du kan finde hoved og hale i dette.
Mange hilsner en mor