Amning - 6 mdr.

30. januar 2008

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Amning  - 6 mdr.

Kære Helen

Jeg er ret frustreret over min amning, føler at den er ved at gå helt i stå, og dette er jeg meget ked af. Det er som om min datter ikke gider mere, i hvert fald ikke om dagen.

Når jeg ligger hende til brystet så vender hun sig bare væk, engang imellem spiser hun lige et par minutter og vender sig så om, og kigger på alt andet og sådan gør hun mange gange. Tidlig morgen vil hun gerne og nogle gange om natten får hun, men kun hvis der er noget uro jeg ellers ikke lige kan få stoppet på anden vis.

Hun får 3 ske måltider om dagen, hvor hun spiser nogle store portioner, jeg tænker om det kan vær at hun er så mæt at jeg ikke har interesse.

Tidlig morgen: amning i seng sover 1½-2 timer igen

Morgen: havregrød lavet af 1½ dl gryn og 3 dl vand+mme, frugtmos og vand af kop

Formiddag: prøver at amme inden formiddegslur, sover 2-3 timer

Lige over middag ca kl 13-14: grønsagsmos, 2-3 kartofler, 1 gulerod, persillerod, ærter/bønner lidt forskelligt, vand af kop

Eftermiddag: prøver at amme igen, hun vil sjældent have noget på dette tidspunkt, andet ...

Annonce

... end lidt frugt at sidde med.

Sen eftermiddag: prøver at amme inden en lur

Aften: Grønsagsmos, 2-3 kartofler, en gulerod, blomkål, broccoli, kød bolle

Sengetid: vælling af sutteflaske 225 ml

Skal jeg måske lave mindre måltider til hende? jeg vil rigtig gerne bibeholde min amning noget tid endnu, er så glad for det, føler det giver en speciel kontakt mellem os.

Generalt er Liva en meget glad og aktiv pige. der skal ske noget. smil. hun "snakker" eller rettere sagt hun råber og skriger af begejstring, triller rundt på gulvet, og sidder selv(selvfølgelig tilter hun stadig men ikke meget) hun er en stor pige på ca 10 kg, vejede 4050 g ved fødsel.

Håber du måske har nogle råd eller tip til hvad jeg kan gøre el lign. vil så gerne fortsætte amningen, men føler i øjeblkikket at min mælk er helt væk. Førhen kunne jeg altid bare lægge hende til så spiste hun. Ved selvfølgelig godt at apetitten er noget andet nu hvor hunn får skemad, men alligevel kan hun virkelig miste interessen for brystet?

Håber du kan finde hoved og hale i dette.

Mange hilsner en mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Håndudmalkning

Hvis man har brug for at malke mælk ud til sit barn, så kan man gøre det med håndudmalkning. Når man bruger sine hænder, skal man være ekstra opmærksom på hygiejnen - men ellers er håndudmalkning normalt den mest skånsomme form for udmalkning af brystet.

- Begynd med at vaske dine hænder og klem en lille smule mælk ud af brystet, som kasseres.

- Malk ud i en ren skål, som mælken let kan sprøjtes ned i

- Læn dig forover, massér brystet blidt ned mod...

Læs mere i Babylex

Præmature allergidisponerede spædbørn

Hos meget små præmature allergidisponerede børn kan der være mere væsentlige ernæringsproblemer end allergiforebyggelse at tage højde for. Derfor må man altid tage individuelle hensyn, hvor det vigtigste er, at barnet kommer i trivsel.

Et præmaturt barn tilbydes samme allergiforebyggende diæt som mature allergidisponerede spædbørn. Modermælk er den bedste ernæring, og hvis dette ikke er muligt tilbydes barnet en special erstatning.

Det vides ikke, hvor længe det er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Min mand og jeg har så ofte talt om, at vi burde skrive til dig og fortælle, hvor fantastisk din brevkasse er.
Vi har aldrig selv skrevet til dig, men har fundet svar på så mange spørgsmål via dine svar til andre i lignende situationer.

Jeg beundrer dine evne til at formidle, og jeg elsker din tilgang til børn og forældre og alle de ting man sammen kommer igennem!
Dine svar stemmer så utrolig fint overens med præcis den måde, vi forsøger at være forældre på. Som førstegangs-forældre betyder det helt utrolig meget, at finde opbakning et sted man har tillid til og kan identificere sig med. Og det kan vi hos dig!

Det er så rart at have dine ord med i bagagen, hvis noget er svært eller andre synes, vi f.eks. burde skælde ud, når vores søn et par gange har haft det, du beskriver som fortvivlelses-anfald - er det så rart at kunne sige, at vi ikke er de eneste, der mener, det skal tackles helt anderledes.

Så kære Helen, tusind tak for dine altid inspirerende og varme svar - Tak for dig! Det er fantastisk at kunne søge råd og vejledning på alle tider af døgnet i din brevkasse!

De varmeste hilsner med ønsket om en rigtig god dag - uden tvivl også fra min mand.

Familien S