Ammestop og søvnrytme

30. januar 2008

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Ammestop og søvnrytme

Hej Helen,

Min mand, vores datter og jeg bor i øjeblikket i USA. Da vi ikke på samme måde som hjemme i Danmark har tilgang til én sundhedsplejerske, håber jeg du har tid til at give os et lille råd med på vejen

For 11 måneder siden fødte jeg Helena og hun i dag en sund og glad pige. Tidspunktet er kommet, hvor jeg gerne vil stoppe med at amme 100% og introducere hende til almindelig mælk. Men jeg er i tvivl om, hvordan jeg stopper bedst muligt så det kommer til at fungere for os alle.

Helenas spise og sove program ser ud som følgende:

Morgenmad kl 8.00, havregrød, brød med lidt smør + frisk frugt
Amning kl. 10.30
Skønhedsøvn 1-1/2 time
Frokost kl. 12.00 Tunfrikadeller, brød, avokado, æggeblomme, hindbær, blåbær, vandmelon …. Prøver at planlægge efter, hvad hun har spist de andre dage, så det bliver så varieret som ...

Annonce

... muligt.
Amning kl. 15.00
Eftermiddagslur 1 time
Snack. Yoghurt, agurk eller frugt.
Aftensmad 18.00. Pasta, fisk hakket oksekød, kogte grønsager. Prøver igen at planlægge efter, hvad hun har fået til frokost så hun får så varieret mad som muligt
20.00 Amning
00.15 Amning og bleskift
(04.30 Amning og bleskift.) Ikke altid
Hun drikker vand til alle måltiderne.

Det vil være rigtig rart om vi kunne ændre en smule på hendes soverytme da jeg synes hun er meget vågen om natten. Jeg er dog bange for at hun vågner fordi hun er sulten og lægger hende derfor til brystet. Jeg har prøvet at lægge hende til at sove efter hun har fået skiftet ble uden at amme. Men det var ikke nogen succes. Hun skal lige have en tår og så er der ikke nogen problemer med at lægge hende ind og sove igen.

Glæder mig til at høre fra dig.

Med venlig hilsen
Hanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Udvikling | 11 mdr.

Rykker hår ud af hovedet

Hej Helen Min dreng bliver et år i april og han virker umiddelbar til at...

12. februar 2024 | Sovevaner | 10 mdr.

Hvor meget skal min datter sove?

Hej Helen Jeg har en datter, som er 10 måneder gammel. Hvor meget skal hun...

11. februar 2024 | Sygdom | 11 mdr.

Dårlig hørelse?

Kære Helen . Så er jeg her igen. Vores søn på nu 11,5 mdr. er stadig...

28. januar 2024 | Transport og ferie | 10 mdr.

Pylret baby 10 måneder

Kære Helen Tak for dine rigtig gode tidligere svar på vores spørgsmål! Her...

16. december 2023 | Diverse | 13 mdr.

1 år og kun 2 tænder

Hej Helen Min søn på 13 måneder har stadig kun 2 tænder. De er de midterste...

Annonce

Viden om børn:

Forstoppelse

Hvis dit barns afføring er hård og knoldet, så har dit barn forstoppelse. Ofte vil barnet også have ondt i maven og være grædende. Børn der tilbydes modermælkserstatning får hyppigere forstoppelse, end børn der ammes. Men børn der ammes kan også godt få problemer med forstoppelse.

Får dit barn modermælkserstatning, skal du være opmærksom på, at blandingsforholdet er korrekt. Du kan også prøve at skifte till en anden type erstatning - der findes erstatninger, som er udviklet til...

Læs mere i Babylex

Brystpumpe

En brystpumpe er en pumpe, som kan stimulere til mælkedannelse og som kan malke mælk ud af kvindens bryst.

Der findes både manuelle og elektriske brystpumper og hvilken type pumpe du bør vælge, afhænger helt af dit behov for udmalkning.

Den manuelle brystpumpe vil ofte være god, hvis man som kvinde ammer og kun en gang imellem - f.eks. i forbindelse med en enkelt tur i byen - har brug for at malke overskydende mælk ud. Det er altså en pumpe der fint kan bruges,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusind tak for dit svar sidste gang med søvn-fase-skift-problemer. Tænk engang - det virker! Og nu har vi bøvlet i en hel måned med en træt lille pige, så det er bare så skønt at kunne lulle hende i søvn på en god måde. Plus - at du skrev det med perronen og sovetoget.

Tak,
fra forældrene til pige på 6 måneder