Brev:
Ammestop og søvnrytme
30. januar 2008
Alder:
11 mdr.
Ammestop og søvnrytme
Hej Helen,
Min mand, vores datter og jeg bor i øjeblikket i USA. Da vi ikke på samme måde som hjemme i Danmark har tilgang til én sundhedsplejerske, håber jeg du har tid til at give os et lille råd med på vejen
For 11 måneder siden fødte jeg Helena og hun i dag en sund og glad pige. Tidspunktet er kommet, hvor jeg gerne vil stoppe med at amme 100% og introducere hende til almindelig mælk. Men jeg er i tvivl om, hvordan jeg stopper bedst muligt så det kommer til at fungere for os alle.
Helenas spise og sove program ser ud som følgende:
Morgenmad kl 8.00, havregrød, brød med lidt smør + frisk frugt
Amning kl. 10.30
Skønhedsøvn 1-1/2 time
Frokost kl. 12.00 Tunfrikadeller, brød, avokado, æggeblomme, hindbær, blåbær, vandmelon …. Prøver at planlægge efter, hvad hun har spist de andre dage, så det bliver så varieret som muligt.
Amning kl. 15.00
Eftermiddagslur 1 time
Snack. Yoghurt, agurk eller frugt.
Aftensmad 18.00. Pasta, fisk hakket oksekød, kogte grønsager. Prøver igen at planlægge efter, hvad hun har fået til frokost så hun får så varieret mad som muligt
20.00 Amning
00.15 Amning og bleskift
(04.30 Amning og bleskift.) Ikke altid
Hun drikker vand til alle måltiderne.
Det vil være rigtig rart om vi kunne ændre en smule på hendes soverytme da jeg synes hun er meget vågen om natten. Jeg er dog bange for at hun vågner fordi hun er sulten og lægger hende derfor til brystet. Jeg har prøvet at lægge hende til at sove efter hun har fået skiftet ble uden at amme. Men det var ikke nogen succes. Hun skal lige have en tår og så er der ikke nogen problemer med at lægge hende ind og sove igen.
Glæder mig til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Hanne