Ammestop - 8 mdr.

24. januar 2008

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Ammestop - 8 mdr.

Hej Helen

Tak for svaret sidst!

Jeg har fået tilbudt mit drømmejob og skal derfor ud i "den virkelige verden" allerede fra 1 feb og ikke til marts som planen ellers var. Min kæreste starter så på barsel så Clara skal være hjemme 3 mdr endnu. Dejligt :o)

Lige nu ammer jeg formiddag, aften og sen aften. Mine tider ligger så jeg den ene uge arb. om dagen og den anden uge aften, men er hjemme så jeg kan amme sen aften. Jeg vil derfor gerne stoppe med at amme formiddag og aften. Den 1 uge stopper jeg med formiddags amning og ugen efter om aftenen, sådan at når der er gået de 2 uger er der kun 1 amning tilbage.

Jeg må indrømme at jeg synes beslutningen er utrolig svær, for de amninger vi har nu er hun (vi) rigtig glad for. De amninger der er taget væk, har også været fordi hun viste tegn på hun var klar. Derfor synes jeg det er ekstra ...

Annonce

... svært fordi det noget jeg bestemmer og hun jo ikke kan sige noget til det.

Derfor lyder mine spørgsmål:

- Kan hun tage "skade" af at vi stopper, når hun ikke selv har vist sig klar?

- Hvad med mælkebehovet?

- Kan jeg blive ved med at amme sen aften, uden hun bliver forvirret, når hun jo ikke får i løbet af dagen?

Vi har haft et fantastisk ammeforløb uden problemer, og jeg synes det gør lidt (meget) ondt indeni :o/ Samtidig bliver det også rart at blive sig selv lidt igen. hmm havde ikke regnet med at følelserne omkring dette var så forvirrende!

Hun er rigtig fars pige så den måde er det godt at han kan/skal tage over og samtidig kan han jo af naturlige årsager ikke amme så det kommer jo nok helt af sig selv...men alligevel.

Som du nok kan læse er det nok mere mor her der får det sværest med beslutningen.

på forhånd tak!
Janni

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Høj stol til baby

Når barnet begynder at kunne sidde selv, er det en god idé at anskaffe en høj stol. Så kan barnet sidde med ved bordet under måltiderne, og det kan også følge med i, hvad I laver ved køkken- og spisebordet.

Der findes mange forskellige modeller af højstole, men de fleste vælger i dag en model, som kan stå ved spisebordet. Det giver mulighed for, at baby kan være med ved bordet, når familien sidder og spiser og på den måde naturligt tage del i måltiderne.

De...

Læs mere i Babylex

Hjemmefødsel

Lang de fleste kvinder kan selv vælge, om de vil føde hjemme eller på sygehuset. Der er dog visse undtagelser - hvis du venter tvillinger, hvis dit barn vender forkert, eller hvis der er specielle komplikationer, så vil du blive frarådet at gennemføre en hjemmefødsel. Tal derfor altid med din jordemoder og læge om, hvad du godt kunne tænke dig.

Der kan være mange fordele ved at føde hjemme. Du har f.eks. din egen jordemoder, du er på hjemmebane - hun er på besøg, du er mere...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine meget brugbare råd og ikke mindst for din omsorgsfulde respekt for børnene.

Tak fra Pernille
Sophus´ mor