Brev:
Ammestop - 8 mdr.
24. januar 2008
Alder:
8 mdr.
Ammestop - 8 mdr.
Hej Helen
Tak for svaret sidst!
Jeg har fået tilbudt mit drømmejob og skal derfor ud i "den virkelige verden" allerede fra 1 feb og ikke til marts som planen ellers var. Min kæreste starter så på barsel så Clara skal være hjemme 3 mdr endnu. Dejligt :o)
Lige nu ammer jeg formiddag, aften og sen aften. Mine tider ligger så jeg den ene uge arb. om dagen og den anden uge aften, men er hjemme så jeg kan amme sen aften. Jeg vil derfor gerne stoppe med at amme formiddag og aften. Den 1 uge stopper jeg med formiddags amning og ugen efter om aftenen, sådan at når der er gået de 2 uger er der kun 1 amning tilbage.
Jeg må indrømme at jeg synes beslutningen er utrolig svær, for de amninger vi har nu er hun (vi) rigtig glad for. De amninger der er taget væk, har også været fordi hun viste tegn på hun var klar. Derfor synes jeg det er ekstra svært fordi det noget jeg bestemmer og hun jo ikke kan sige noget til det.
Derfor lyder mine spørgsmål:
- Kan hun tage "skade" af at vi stopper, når hun ikke selv har vist sig klar?
- Hvad med mælkebehovet?
- Kan jeg blive ved med at amme sen aften, uden hun bliver forvirret, når hun jo ikke får i løbet af dagen?
Vi har haft et fantastisk ammeforløb uden problemer, og jeg synes det gør lidt (meget) ondt indeni :o/ Samtidig bliver det også rart at blive sig selv lidt igen. hmm havde ikke regnet med at følelserne omkring dette var så forvirrende!
Hun er rigtig fars pige så den måde er det godt at han kan/skal tage over og samtidig kan han jo af naturlige årsager ikke amme så det kommer jo nok helt af sig selv...men alligevel.
Som du nok kan læse er det nok mere mor her der får det sværest med beslutningen.
på forhånd tak!
Janni