Brev:
Nålestik-smerter i brystet
20. januar 2008
Alder:
2 mdr.
Nålestik-smerter i brystet
Hej Helen.
Min datter er 8 uger gammel, og jeg har døjet med brystbetændelse og brystbylder indtil for en uge siden. Jeg har fået forskellig antibiotika, fået drænet bylder, fået lagt dræn i bylder, været indlagt, og til sidst fået medicin til at stoppe mælken... Hermed er symptomerne forsvundet.
- Eller ihvertfald de fleste. Jeg får nemlig nogle stik i brystet, som føles som en nål der stikker. Det går væk efter et øjeblik men gør ondt når det står på. Det er forskelligt hvor ofte, men idag har jeg haft særlig mange, måske omkring 50. (kl. er 13.) Jeg har egentlig haft det længe, men har forbundet med al den anden sygdom i mine bryster, tænkte at det måske kunne være efterveer på alle de reelle nålestik jeg har haft undervejs, for det føles ligesom det.
Men nu skulle jeg efter sigende være rask, jeg er ikke længere på antibiotika og skal ikke længere til kontrol på hospitalet, og alligevel stikker det i mit venstre bryst dagen lang.. Jeg skal tilføje at der stadig er lidt mælk i mit venstre bryst, da amningen har været størst her.. Det højre bryst blev angrebet med bylder først og jeg har faktisk kun haft en byld i det venstre, og det var iøvrigt derfor jeg stoppede med at amme.
Kan stikkene skyldes at der stadig er mælk i brystet, eller kan det evt være fordi der har været sygdom, og stikkene derfor vil gå væk af sig selv?
Måske har du ingen erfaring med dette, jeg forventer ikke at du ved det, men jeg er løbet tør for steder jeg kan spørge, så jeg håber du kan hjælpe mig.
Venlig hilsen Joy