Nålestik-smerter i brystet

20. januar 2008

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Nålestik-smerter i brystet

Hej Helen.

Min datter er 8 uger gammel, og jeg har døjet med brystbetændelse og brystbylder indtil for en uge siden. Jeg har fået forskellig antibiotika, fået drænet bylder, fået lagt dræn i bylder, været indlagt, og til sidst fået medicin til at stoppe mælken... Hermed er symptomerne forsvundet.

- Eller ihvertfald de fleste. Jeg får nemlig nogle stik i brystet, som føles som en nål der stikker. Det går væk efter et øjeblik men gør ondt når det står på. Det er forskelligt hvor ofte, men idag har jeg haft særlig mange, måske omkring 50. (kl. er 13.) Jeg har egentlig haft det længe, men har forbundet med al den anden sygdom i mine bryster, tænkte at det måske kunne være efterveer på alle de reelle nålestik jeg har haft undervejs, for det føles ligesom ...

Annonce

... det.

Men nu skulle jeg efter sigende være rask, jeg er ikke længere på antibiotika og skal ikke længere til kontrol på hospitalet, og alligevel stikker det i mit venstre bryst dagen lang.. Jeg skal tilføje at der stadig er lidt mælk i mit venstre bryst, da amningen har været størst her.. Det højre bryst blev angrebet med bylder først og jeg har faktisk kun haft en byld i det venstre, og det var iøvrigt derfor jeg stoppede med at amme.

Kan stikkene skyldes at der stadig er mælk i brystet, eller kan det evt være fordi der har været sygdom, og stikkene derfor vil gå væk af sig selv?

Måske har du ingen erfaring med dette, jeg forventer ikke at du ved det, men jeg er løbet tør for steder jeg kan spørge, så jeg håber du kan hjælpe mig.

Venlig hilsen Joy

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Taktilsansen

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Taktilsansen kaldes også berørings- og følesansen. Den er vigtig for barnets kropsbevidsthed, og den gør, at vi kan mærke varme, kulde, smerte, tryk mm. Børn som har problemer med deres taktile sans, vil ofte ikke bryde...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det går bare rigtig godt med vores datter :) Vi har ingen kamp ved sengetid længere, hun er endelig begyndt at gå selv og hun stortrives.

Tak, Cecilies mor