Brev:
Stafylokokinfektion i brystet
15. januar 2008
Alder:
4 mdr.
Stafylokokinfektion i brystet
Kære Helen,
1000 tak for dit gode svar. Det viste sig at det er stafylokokinfektion jeg har fået så nu har jeg fået det rigtige antibiotika. (Dicillin). Mig og min baby har også svamp og jeg prøver så godt jeg kan at følge forholdsreglerne for at slippe af med det. Jeg har ikke de karakteristiske smerter som kvinder beskriver i forhold til svamp.
Mit store problem er at huden omkring brystvorten er helt revnet og såret er relativt dybt. Det gør MEGET ondt når jeg lægger hende til, men når hun har ammet i omkring 2 min så er smerten ikke så slem. Jeg har prøvet med ammebrik og også prøvet med erstatning for at aflaste brystvorten, men hun vil hverken tage ammebrik eller flaske.
Mit spørgsmål er om vorten vil hele op igen når jeg ammer??
Det er omkring 2 uger siden jeg fik hul på og det bliver bare ikke bedre. Er det noget jeg kan smøre på eller gøre for at ophelingen skal gå hurtigere? Er det ikke også hårdt for vorterne at malke ud? Skal jeg måske indstille mig på at jeg kan blive nødt til at stoppe med amningen eller er der håb der ude?
Venlige hilsner
Lillian