Lukket for mælkebaren om natten

14. januar 2008

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Lukket for mælkebaren om natten

Hej Helen

Vi har siden jul lukket for mælkebaren om natten. Det er gået rigtig godt uden ret meget brok, og min kæreste tager Elias om natten, da han begynder at græde, hvis han ser mig og ikke må få mælk.

Mit spørgsmål er imidlertid, hvor længe vi kan forlange, at han skal kunne klare sig uden mælk. Han bliver puttet kl. 19 ca. og sover til 5-6 tiden. Det er gået fint uden mælk, men han er imidlertid begyndt at have en meget urolig periode omkring 3-4 tiden, hvilket er lidt hårdt for min kæreste, der jo arbejder. Skal jeg mon give ...

Annonce

... ham noget der, eller er det dumt?

Jeg kan se, at du tit foreslår amning kl. 23. Det ville jeg egentlig gerne undgå, da jeg synes det er en lidt dum vane - men den går måske i sig selv med tiden? Vi gad godt, at han sov til kl. 6, da dagsrytmen så er meget bedre - også for ham :) Og det gør han da også nogen dage.

Han får morgenmad, frokost, eftermiddagsmad og aftensmad. Bliver ammet morgen, aften, inden middagsluren og om eftermiddagen. Er det passende for hans alder?

Jeg ser frem til at høre fra dig.

Med venlig hilsen

Pernille

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Fed creme til børneeksem

Har dit barn børneeksem, er det vigtigt med en god hudpleje - og fedtcremer med en høj fedtprocent forebygger hudeksem. Hudpleje er vigtigt året rundt, men især i vinterperioden, hvor den kolde luft udtørrer huden ekstra meget, er det ekstra vigtigt med en god creme.

Til både behandling og forebyggelse af børneeksem, er det vigtigt at vælge fed creme fremfor lotion. En lotion indeholder meget vand og fordamper derfor hurtigt fra huden, og giver derfor ikke huden den nødvendige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tusind tak for dit svar. Det var lige hvad jeg havde brug for!

Tak fra Emmas (18 måneder) mor