Brev:
Lukket for mælkebaren om natten
14. januar 2008
Alder:
8 mdr.
Lukket for mælkebaren om natten
Hej Helen
Vi har siden jul lukket for mælkebaren om natten. Det er gået rigtig godt uden ret meget brok, og min kæreste tager Elias om natten, da han begynder at græde, hvis han ser mig og ikke må få mælk.
Mit spørgsmål er imidlertid, hvor længe vi kan forlange, at han skal kunne klare sig uden mælk. Han bliver puttet kl. 19 ca. og sover til 5-6 tiden. Det er gået fint uden mælk, men han er imidlertid begyndt at have en meget urolig periode omkring 3-4 tiden, hvilket er lidt hårdt for min kæreste, der jo arbejder. Skal jeg mon give ham noget der, eller er det dumt?
Jeg kan se, at du tit foreslår amning kl. 23. Det ville jeg egentlig gerne undgå, da jeg synes det er en lidt dum vane - men den går måske i sig selv med tiden? Vi gad godt, at han sov til kl. 6, da dagsrytmen så er meget bedre - også for ham :) Og det gør han da også nogen dage.
Han får morgenmad, frokost, eftermiddagsmad og aftensmad. Bliver ammet morgen, aften, inden middagsluren og om eftermiddagen. Er det passende for hans alder?
Jeg ser frem til at høre fra dig.
Med venlig hilsen
Pernille