Ammeproblemer - svamp eller herpes

11. januar 2008

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Ammeproblemer - svamp eller herpes

Kære Helen,

Tak for dit tidligere svar angående vores søn.

Nu drejer det sig om vores lille pige. Hun er 4 måneder. Jeg har ammet hende hele tiden og det gik også rigtig godt til for ca 2 måneder siden. Da begynte jeg at få problemer med brystvorterne. Det begynde lige så stille og blev så være og være. Til sidst fik jeg også et grimt udslæt som spredte sig op ad brystet.

Jeg gik så til lægen som sagde at jeg skule lade brystvorterne få luft. Jeg fik også Brentan mundhulegel. Jeg har så behandlet mig og min datter i over en uge, men det siger det samme. For 2 dage siden viser det sig så at jeg tilsyneladende har smittet vores datter med udslættet. Hun har fået røde blærer omkring munden, på hovedbunden, fingrene og på numsen.

Jeg gik så igen til lægen som gav os Vebicombin fordi han synes at det lignede betændelse. Han podede også fra, men det får vi først svar på ...

Annonce

... på tirsdag. Jeg kan ikke få hende til at sluge miksturen, men jeg er også i tvivl om jeg overhovedet skal give hende miksturen. Jeg har fået revner på vorternde igen og det gør meget ont at amme. Jeg vil så vidt muligt fortsætte alligevel.

Nu har jeg så tænkt på om det kan være herpes. Har du nogen ide om hvad det kan være vi fejler? Og har du noget forslag til hvad jeg kan gøre?

Jeg behandler os stadig med Brentan gel som jeg smører på 4 gange daglig. Hver gang jeg har ammet vasker jeg brystene af med dansk vand og skifter ammeindlæg. Jeg må lægge jelonet indenfor ammeindlægget da det ellers vil hænge fast i vorten. Jeg prøver på at holde hygieinen på et højt niveau.

Jeg håber virkelig at du har nogle forslag til hvad jeg kan gøre. Jeg vil så vidt muligt amme hende til hun er 1 år, men jeg ved ikke hvor længe jeg kan holde til smerten længere.
På forhånd tak

Lillian

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Indeklima

Et godt indeklima er vigtigt for vores helbred og for blandt andet at mindske risikoen for husstøvmideallergi. Miljøstyrelsen har følgende 5 råd til bedre indeklimavaner:

1. Luk luften ind. Sørg for gennemtræk 2x5 minutter hver dag. Luften indenfor kan være mere forurenet end luften udenfor, og der skal gennemtræk til, for at luften bliver skiftet ud. Vinduer på klem giver ikke samme effekt.

2. Gør hyppigt rent. Fjern støv en gang om ugen f.eks. ved støvsugning og...

Læs mere i Babylex

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Endnu engang ros til dig. Det varmer virkelig mit hjerte at læse dine svar til andre. Din grundighed tåler ingen sammenligning og findes ikke hos mange andre! Mange forældre og børn kan prise sig lykkelig for at have dig!

Glæder mig til at læse din bog.

Mange varme hilsner fra
Sophus og mor