Brev:
Får hun mad nok
7. januar 2008
Alder:
0 mdr.
Får hun mad nok
Hej Helen
Vi har en lille pige på 10 dage, og jeg er meget i tvivl om jeg her mælk nok til hende. Jeg havde en hård fødsel og mistet 3 l blod derfor var mælken lidt længere tid om at løbe til.
Det virker som om hun får nok mad om dagen, med det kniber om natten. I øjeblikket for hun mad ca hver 3-4 time om dagen. Nogen gange er hun vågen 1 times tid efter og falder i søvn i vores arme hvor efter hun bliver puttet i liften, nogen gange med sutten andre gange uden. Når hun så vågner for hun mad fra begge bryster, og når hun er færdig prøver jeg at malke ud for at se om hun har fået alt hvad der er. Ofte kommer der kun et par dråber ud.
Om aftenen får hun mad omkring kl 22 og så går vi alle 3 i seng, hun sover ca til kl 1 hvor jeg så ammer hende, der efter er hun meget svær at få til at sove igen og når hun falder i søvn vågner hun ca hver time. Vi vil helst ikke have hun sover i vores seng, da ingen af os så får nogen søvn, så hun sover i sin lift i sin egen seng, der står lige ved siden af vores. På sygehuset fik hun erstatning i løbet af natten omkring kl 2 når hun havde spist fra begge bryster og så sov hun til kl ca. 8.
Vi har prøvet at give hende noget ekstra om aften og i løbet af natten. Hun kan nemt spise en flaske med 40 ml i. Så tænker jeg om jeg har for lidt mad..?? Kan hun få for meget mad..??
Prøvede her til eftermiddag af give hende noget ekstra efter at hun havde spist alt hvad der var i mine bryster, og der spiste hun 25 ml erstatning. Tænker om jeg om dagen skal prøve at vække hende og give hende mad noget oftere, synes bare det er synd at vække hende, eller om jeg efter hvert måltid skal tilbyde hende noget erstatning, så jeg er sikker på hun er mæt.
Med Venlig Hilsen
Heidi