Får hun mad nok

7. januar 2008

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Får hun mad nok

Hej Helen

Vi har en lille pige på 10 dage, og jeg er meget i tvivl om jeg her mælk nok til hende. Jeg havde en hård fødsel og mistet 3 l blod derfor var mælken lidt længere tid om at løbe til.

Det virker som om hun får nok mad om dagen, med det kniber om natten. I øjeblikket for hun mad ca hver 3-4 time om dagen. Nogen gange er hun vågen 1 times tid efter og falder i søvn i vores arme hvor efter hun bliver puttet i liften, nogen gange med sutten andre gange uden. Når hun så vågner for hun mad fra begge bryster, og når hun er færdig prøver jeg at malke ud for at se om hun har fået alt hvad der er. Ofte kommer der kun et par dråber ud.

Om aftenen får hun mad omkring kl 22 og så går vi alle 3 i seng, hun sover ca til kl 1 hvor jeg så ammer hende, der efter er hun meget svær at få til at sove igen og når hun falder i søvn vågner hun ca hver time. Vi ...

Annonce

... vil helst ikke have hun sover i vores seng, da ingen af os så får nogen søvn, så hun sover i sin lift i sin egen seng, der står lige ved siden af vores. På sygehuset fik hun erstatning i løbet af natten omkring kl 2 når hun havde spist fra begge bryster og så sov hun til kl ca. 8.

Vi har prøvet at give hende noget ekstra om aften og i løbet af natten. Hun kan nemt spise en flaske med 40 ml i. Så tænker jeg om jeg har for lidt mad..?? Kan hun få for meget mad..??

Prøvede her til eftermiddag af give hende noget ekstra efter at hun havde spist alt hvad der var i mine bryster, og der spiste hun 25 ml erstatning. Tænker om jeg om dagen skal prøve at vække hende og give hende mad noget oftere, synes bare det er synd at vække hende, eller om jeg efter hvert måltid skal tilbyde hende noget erstatning, så jeg er sikker på hun er mæt.

Med Venlig Hilsen

Heidi

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Selleri

Fra 6 mdr´s alderen vil mange børn nyde at spise flere rodfrugter, da de smager af noget. Selleri er en rodfrugt.

Rodfugter har en naturlig sødme og denne kommer især frem, hvis rodfrugterne bages i ovnen. Du kan lave mos af rodfrugter og du kan også give dit barn større stykker af bagte rodfrugter, som det selv kan spise - rodfrugter er vigtige som en varieret del af både din og barnets kost.

Du skal dog være opmærksom på at selleri indeholder nitrat og det bør...

Læs mere i Babylex

Gulsot nyfødt

Ca. 60% af alle nyfødte får en gullig farve i huden, det kaldes gulsot eller icterus/ikterus. Det opstår ofte, når barnet er 2-3 dage gammelt, og det topper, når barnet er 5 dage.

Gulsot er hos de fleste børn en ufarlig tilstand, som ikke skader barnet, og som ikke kræver behandling. Det opstår, fordi børn fødes med en del ekstra røde blodlegemer. Da barnet lå i livmoderen, var blodlegemerne med til at ilte barnets blod, men efter fødslen har lungerne overtaget denne funktion,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

TAK for din fantastiske brevkasse! Jeg har overhovedet ikke tal på, hvor mange gange jeg har hentet uvurderlig hjælp ved at læse dine svar på alle mulige problematikker om tør hud, sutteflaske, søvn, afføring, øjenbetændelse osv. osv.

1000, 1000 tak!

Du gør livet nemmere for nybagte forældre og deres afkom. 😊

De bedste hilsner fra
Lise, mor til dejlige Anna på snart 5 mdr.