Brev:
Antal amninger pr. døgn
7. januar 2008
Alder:
6 mdr.
Antal amninger pr. døgn
Kære Helen
Seamus er lige blevet 6 mdr. og trives fint. Hans vægt er begyndt at røre på sig igen, og han vejer nu 8.2 kg. og måler 71 cm. (fødselsdata 3.150g/50 cm). Han får skemad 3 gange dagligt og elsker det. Han spiser normalt omkring 1 dl. pr. måltid. Han drikker fint af kop - ca. 60-70 ml. vand eller mme pr. måltid.
Jeg følger med i de råd, du giver andre mødre mht. mad/mælkeindtag, og synes ikke jeg ammer nær så meget, som du angiver. Jeg åbner mælkebaren de 5-6 gange i døgnet, som du angiver, men halvdelen af gangene gider han det ikke. Han smager lidt på varen, og giver mig et haps mens han storgriner. Han er tydeligvis ikke sulten.
Jeg tænker, at han får det han skal have, da han er glad og trives. Det er de samme tidspunkter på dagen, hvor han ikke gider - skal jeg blive ved med at tilbyde baren, eller skal jeg se stort på det? Kan jeg ikke bare tilbyde en kop med mme, eller vil det få for store konsekvenser for min mælkeproduktion?
Mange hilsner
Bonnie