Brev:
Amning - stop nu eller?
2. januar 2008
Alder:
8 mdr.
Amning - stop nu eller?
Hej Helen
Godt nytår ønskes du først og fremmest! Dernæst har jeg et spørgsmål ang. amning... Kan vi trappe ud af amningen således at jeg ikke længere ammer når vores søn er 9 mdr?
Min mand og jeg skal på en forlænget week-end i starten af februar - noget som vi glæder os utrolig meget til, og i den forbindelse har vi jo arbejdet med Patricks sovevaner og så amningen. Amningen har sådan set skåret sig selv ned til 4 amninger om dagen pt. (Tidlig morgen, før formiddagslur, før eftermiddagslur og inden sengetid.) Så jeg går ud fra at det er godt nok? Ellers skal vi supplere med MME? Vores søn får lidt sødmælk til sin havregrød om morgenen (han vil ikke have den i grøden) og til sin aftensmad - ellers er det vand for resten.
Den forlængede week-end løber fra fredag morgen til søndag eftermiddag, og det er farmor og farfar der skal passe vores søn. Han har allerede prøvet at sove hos dem uden at vi var der, og det gik super godt. Han sov hele natten!
Og så en lille opdatering på vores projekt med hans søvn. Pt. er han begyndt at sove igennem. Dog er der nogle smuttere ind i mellem - men det bliver bedre og bedre... Jeg kan da fortælle at han sov 12 timer i et hug fra i går til i dag. Samtidig er lurene om dagen også blevet meget bedre - så nu sover han gerne 2-3 timer til formiddag og 1 time eftermiddag.
En anden ting jeg er kommet til at tænke på. Er det bedst hvis bedsteforældrene henter vores søn hos os eller er det bedst at vi aflevere ham, bruger en times tid over hos dem, og så tager afsted?