Amning - stop nu eller?

2. januar 2008

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Amning - stop nu eller?

Hej Helen

Godt nytår ønskes du først og fremmest! Dernæst har jeg et spørgsmål ang. amning... Kan vi trappe ud af amningen således at jeg ikke længere ammer når vores søn er 9 mdr?

Min mand og jeg skal på en forlænget week-end i starten af februar - noget som vi glæder os utrolig meget til, og i den forbindelse har vi jo arbejdet med Patricks sovevaner og så amningen. Amningen har sådan set skåret sig selv ned til 4 amninger om dagen pt. (Tidlig morgen, før formiddagslur, før eftermiddagslur og inden sengetid.) Så jeg går ud fra at det er godt nok? Ellers skal vi supplere med MME? Vores søn får lidt sødmælk til sin havregrød om morgenen (han vil ikke have den i grøden) og til sin aftensmad - ellers er det vand for resten.

Den forlængede week-end ...

Annonce

... løber fra fredag morgen til søndag eftermiddag, og det er farmor og farfar der skal passe vores søn. Han har allerede prøvet at sove hos dem uden at vi var der, og det gik super godt. Han sov hele natten!

Og så en lille opdatering på vores projekt med hans søvn. Pt. er han begyndt at sove igennem. Dog er der nogle smuttere ind i mellem - men det bliver bedre og bedre... Jeg kan da fortælle at han sov 12 timer i et hug fra i går til i dag. Samtidig er lurene om dagen også blevet meget bedre - så nu sover han gerne 2-3 timer til formiddag og 1 time eftermiddag.

En anden ting jeg er kommet til at tænke på. Er det bedst hvis bedsteforældrene henter vores søn hos os eller er det bedst at vi aflevere ham, bruger en times tid over hos dem, og så tager afsted?

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Leg

For det lille barn er leg meget vigtigt, da det er igennem leg, at barnet udforsker verden og dermed udvikler sig. Og I begyndelsen er I forældre det bedste legetøj, og jeres barn vil elske jeres mimik, lyde og berøring.

Jeres barn har stor glæde af, at I tumler, triller, hjælper barnet med at cykle med benene, danser med barnet i armene... Ligesom jeres barn har brug for at mærke jer tæt på, ligge hud-mod-hud, blive kysset, krammet, kærtegnet og sunget for.

I takt...

Læs mere i Babylex

Flaskegivning

Når du giver dit barn flaske, så er det vigtigt, at du gør det til en hyggestund for jer begge. Det er vigtigt, at du sidder godt, og det er vigtigt, at dit barn har kropskontakt, når det spiser. Derfor er det rigtig godt, hvis du kan sidde med dit barn i din favn og ikke lader barnet ligge alene med flasken.

Når du sidder med dit barn i dine arme og giver barnet flaske, så sørg for, at barnet en gang imellem får en pause, hvor det har mulighed for at komme af med en bøvs. Sid...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Rigtig lækker brevkasse og hjemmeside du har!

Bettina, mor til 7 uger gammel pige