Kan det passe

11. december 2007

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Kan det passe

Hej Helen

Jeg har her fra 14 dage siden født en lille pige på 3760 g og 50 cm og det er jo skønt, men vi har nu lidt problemer da min lille pige er meget sulten og da vi har fundet ud af mit mælk ikk er nok til hende er hun kommet på Nan1.

Det er mest om natten, jeg prøver at amme hende om dagen og det lader til at det er nok, men om aftenen er hun altid meget meget sulten og det betyder jo at hun kan altså spise mere end den anbefaldet mængde.

Hun får det færdigt blandet slags tør ikke helt begynde på pulveret. Jeg overvejer helt at slå hende på MME, men jeg er så bange for hende lille mave kan få problemer med at klare den mængde ...

Annonce

... hun kan indtage.

Jeg læste i et andet indlæg på denne dejlige side, at hvis det er at de kun får den tynde mælk kan det give uro i maven. Jeg har lagt mærke til når jeg ammer hende, at det kun er det tynde mælk der kommer ud. Jeg kan se det da jeg bruger suttebrikker on/off til hende, da hun ikke kan få ved. Hendes sutte refleks fejler ikke noget, men hun kan ikke få ved mine vorter.

Håber du kan hjælpe mig, da vi tydeligt kan mærke når hun har fået nok at spise så sover hun dejligt om natten, hvis hun lige får et bryst i munden at falde i søvn på, men er hun sulten er der en værre koncert, så jeg søger lidt hjælp.

Venlig Hilsen

Michelle

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Frugtmos og børn

Fra 6 mdr´s alderen kan barnet spise al slags frugt. Det kan være frisk frugt eller kogt frugt.

Starter dit barn med skemad i 4-5 måneders alderen, er det dog helt okay, at du giver lidt frugtmos i denne alder. Det anbefales, at du begynder med den kogte mos til de mindste børn. Det anbefales også, at du tilbyder frugtmos som topping på en grød, eller som dessert efter et grøntsagsmåltid.

Til den første skemad er især pære- og æblemos godt, da det har en mild smag,...

Læs mere i Babylex

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for dit tidligere svar, som gav os meget ro omkring vores 4 uger for tidlig fødte datters måltider.

I det hele taget tak for denne brevkasse, den hjælper mange forældre... jeg er taknemmelig helt inde i mit dybeste over den tid du bruger, dine lange og fyldestgørende svar og din evne til at forstå....!!

Mor til pige født 4 uger for tidligt