Brev:
Flaske med udmalket modermælk
20. november 2007
Alder:
4 mdr.
Flaske med udmalket modermælk
Hej Helen
Vores tvillingepiger er nu snart 4 måneder (født 1/8) og rigtigt glade og søde, så det er dejligt.
Vi skal feste lidt sammen med nogle venner lørdag aften og derfor har mormor og moster fået lov til at passe pigerne (sammen altså). Jeg regner med at skulle hjem og amme, men har dog også købt sutteflasker og er ved at malke ud, så barnepigerne kan give en gang mad også (hvis pigerne ellers vil spise af sutteflasken...) Men hvor meget skal de have i et måltid? Agnes vejer ca. 6,3 kg og Frida vejer ca. 5,2 vil jeg tro.
Og et par praktiske spørgsmål fra en som aldrig har givet flaske...
Jeg har frosset modermælken inden for 1 døgn efter udmalkning. Hvor længe kan den holde sig i køleskab efter optøning?
Hvordan varmer man mælken? Bare flasken ned i varmt vand?
Det var vist det for denne gang. Ser frem til at høre fra dig. :-)
Med venlig hilsen
Marlene