Appetit spring hvor blev det af...???

17. november 2007

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Appetit spring hvor blev det af...???

Hej Helen

Sidst jeg skrev, fortalte jeg at min søn på nu lidt over 6 uger er begyndt først at ville have mad hver 4.time i dagtiden og kan strække den til 5 timer om natten.... Du fortalte også at jeg vil opleve at han i den kommende tid ville være mere grædende søgende for at få sat sin mad ration i løbet af døgnet op... MEN istedet for at spise mere er han begyndt at spise mindre!!!?? Hver 5. time!!

Før kunne jeg slippe væk med at vække ham til mad hver 4. time selvom han ikke selv græd for at få mad, men nu nægter han at spise eller spiser forstyrret (græder bøvser, sluger luft, vil ikke - vil gerne), og når jeg så har "tvunget" det i ham ja så bruger han det næste kvarter på at gylpe det HELE op... der kommer rigtig meget op!

Når så at der er gået ca. en halv time med det, giver jeg op og lader ham være... Når der så er gået ...

Annonce

... ca. 5 timer siden han sidst har spist, ja så græder han af sult og spiser som han plejer.... Om natten har jeg fast givet en flaske og der spiser han gerne 150ml- det svarer vel i regelen til hvad han skal have? Han vejede ved 5 ugers undersøgelsen 5100g 58cm lang. Han har siden fødsel taget ca. 200g på om ugen. det vel i orden, men hvad gør jeg nu med at han kun vil spise hver 5.time? er det ikke for lidt???

Det skal siges at den flaske jeg giver ham om natten er ikke er en han selv beder om, han græder ikke for at få mad om natten, jeg vækker ham til spisning, ellers er jeg sikker på at han kunne sove igennem uden at spise...

Hvorfor nu hver 5. time...?? Vi var ellers inde i en rigtig god rutine med hver 4. time.

Skal siges at han har afføring som er normal og våde bleer...

Tak SM

Ps! farmor´s 1. barnebarn Mormors 7. men yngste

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Mellemmåltider børn

Børn har brug for at få 3-4 mellemmåltider i løbet af dagen. Børn over 1 år bevæger sig ofte meget og mellemmåltiderne sikrer deres energibehov. Derfor skal mellemmåltider også være sunde.

Mellemmåltiderne vil ofte ligge formiddag, eftermiddag, før aftensmaden og som godnatmåltid.

Mellemmåltider kan være:
- Grovbolle f.eks. havregrynsboller, eller grovbrød med lidt frugt
- Rugbrødssnitter med smør, ost, frugt
- Frisk frugt, råkost,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

det er vist på tide at jeg skriver og siger tusind, tusind tak for alle dine råd og vejledninger! Det er jo super dejligt at have en som dig at henvende sig til med alle de spørgsmål der kommer op i forbindelse med at være forældre. Det har været en fantastisk stor hjælp at læse dine svar, ikke kun til mig, men også til andre forældre.

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skulle have gjort uden din brevkasse – bare muligheden for at kunne stille de 'dumme' spørgsmål, er utrolig beroligende, for ikke at nævne at se at der er andre der ude som pusler med de samme problemer som jeg gør.

Så tusind tak for din hjælp!

Bedste hilsner
Mor til pige på 5 måneder