Brev:
Appetit spring hvor blev det af...???
17. november 2007
Alder:
1 mdr.
Appetit spring hvor blev det af...???
Hej Helen
Sidst jeg skrev, fortalte jeg at min søn på nu lidt over 6 uger er begyndt først at ville have mad hver 4.time i dagtiden og kan strække den til 5 timer om natten.... Du fortalte også at jeg vil opleve at han i den kommende tid ville være mere grædende søgende for at få sat sin mad ration i løbet af døgnet op... MEN istedet for at spise mere er han begyndt at spise mindre!!!?? Hver 5. time!!
Før kunne jeg slippe væk med at vække ham til mad hver 4. time selvom han ikke selv græd for at få mad, men nu nægter han at spise eller spiser forstyrret (græder bøvser, sluger luft, vil ikke - vil gerne), og når jeg så har "tvunget" det i ham ja så bruger han det næste kvarter på at gylpe det HELE op... der kommer rigtig meget op!
Når så at der er gået ca. en halv time med det, giver jeg op og lader ham være... Når der så er gået ca. 5 timer siden han sidst har spist, ja så græder han af sult og spiser som han plejer.... Om natten har jeg fast givet en flaske og der spiser han gerne 150ml- det svarer vel i regelen til hvad han skal have? Han vejede ved 5 ugers undersøgelsen 5100g 58cm lang. Han har siden fødsel taget ca. 200g på om ugen. det vel i orden, men hvad gør jeg nu med at han kun vil spise hver 5.time? er det ikke for lidt???
Det skal siges at den flaske jeg giver ham om natten er ikke er en han selv beder om, han græder ikke for at få mad om natten, jeg vækker ham til spisning, ellers er jeg sikker på at han kunne sove igennem uden at spise...
Hvorfor nu hver 5. time...?? Vi var ellers inde i en rigtig god rutine med hver 4. time.
Skal siges at han har afføring som er normal og våde bleer...
Tak SM
Ps! farmor´s 1. barnebarn Mormors 7. men yngste