Problemer med udmalkning - dårlig mor?

14. november 2007

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Problemer med udmalkning - dårlig mor?

Hej Helen,

Jeg har tidl. fået god hjælp fra dig, så jeg forsøger mig igen og håber på et godt råd :-)

Jeg har en datter på 3 måneder og 1 uge som jeg desværre ikke ammer. Amningen kom aldrig rigtigt igang på sygehuset og vi blev sendt hjem med flaske - derhjemme forsøgte jeg de første 5 uger at lægge hende til bryste forud for hvert flaske måltid - nogle gange spise hun lidt, andre gange så meget at hun efterfølgende kun behøvede en lille sjat fra flaske og få gange spiste hun et helt måltid ved brystet.

Desværre blev det aldrig rigtigt godt og som oftest gad hun kun sutte lidt ved brystet og skreg så på flasken....derfor endte vi på 100% flaske - altså med brystmælk som jeg har malket ud. Det skal ærligt siges, at det har været hårdt arbejde at malke ud de seneste 3 måneder - jeg har nogenlunde haft nok så hun har fået modersmælk i 5 af 6 flasker i døgnet. (nogle gange 2 flasker erstatning, hvis vi fx. har været ude og jeg ikke kunne komme til at malke ud).

Nu er jeg så startet på p-piller - lægen sagde at det ...

Annonce

... kortvarigt ville påvirke mælkeproduktionen, men jeg føler bare at min produktion falder og falder. De seneste dage har jeg forsøgt at stimulere ved at malke ud hyppigt, men jeg kan ved at malke ud ca. 8 * 1/2 time kun lige få nok til ca. 2 måltider....

Har du nogen erfaring med om produktionen stiger igen (det er ca. 10 dage siden jeg startede på p-piller) eller skal jeg stoppe med pillerne for at få produktionen op igen?

Jeg er utroligt ked at ikke at have nok brystmælk til hende, min plan har været at hun skulle have brystmælk de første 4 måneder - og der mangler jo så endnu 3 uger. Det har været en meget stor sorg for mig ikke at kunne amme, og jeg er ulykkelig ved tanken om at måtte opgive brystmælken på flaske før tiden..... føler mig som en utroligt dårlig mor, når jeg ikke kan give min datter det bedste - altså brystmælk.

Har hun overhovedet nogen glæde af den brystmælk hun har fået de seneste 3 måneder, hvis vi ikke kommer op på de 4 måneder med brystmælk som der er evidens for virker forebyggende??

På forhånd tak!

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

30. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Kamillete til baby?

Hej Helen I følge vores sundhedsplejerske, så bør vi ikke give kamillete til...

Annonce

Viden om børn:

Apgar score

Dette er betegnelsen for en undersøgelse som jordemoderen laver af barnet lige efter fødslen. Apgar Score blev udviklet i 1952 af Virginia Apgar og den bruges til at vurdere, hvordan barnet har det, lige når det er blevet født.

Jordemoderen har 5 ting hun ser på:

1. Hun ser på barnets reflekser,- reagerer barnet på forskellige stimuli, griber barnet, søger barnet osv.

2. Hun mærker barnets puls, for at se på hvor hurtigt barnets hjerte slår og om...

Læs mere i Babylex

Autostol

Til transport i bil skal barnet sidde i en godkendt autostol. Det lille barn skal helst sidde fastspændt med ryggen mod kørselsretningen.

Autostole skal være godkendt efter ECE (R)-44-03 eller 44-04. Der skal være et E-mærke på stolen, og den lange talrække under eller efter E-mærket skal starte med enten 03 eller 04.

For fastmonterede autostole hedder godkendelsen ECE (R) 44-05.

Autostole med andre mærkninger skal også være E-mærket, for at de er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Helen har altid et godt råd og det som overrasker mig mest er faktisk hvor go' hun er til at sætte sig ind i min verden og hvordan hun hurtigt fornemmer hvordan hun skal takle mig som person.

Camilla Martin