Brev:
Mælkeproduktion - satse på amning eller ej
7. november 2007
Alder:
3 mdr.
Mælkeproduktion - satse på amning eller ej
Hejsa!
Jeg har en søn på 3 mdr. Da han var 2 mdr. havde jeg lige fået min mælkemængde op, så jeg kunne følge med til hvert måltid. Jeg vågnede søndag d. 7 oktober, og troede at han var død. Jeg fik et så stort chok, at min mælk forsvandt. Jeg gav ham NAN på sutteflaske, og pumpede med maskine hver 2. time, for at få mælk igen. Det lykkes mig delvist at få mælken igen, men han vil ikke sutte mere, og jeg får mindre og mindre mælk igen. Skal jeg opgive amning eller skal jeg kæmpe videre?
Jeg føler mig som en dårlig mor! Jeg ville så gerne amme. Er det for sent?
Han spiser ca. 250 ml 6 gange i døgnet og han vejer 4500 gram (ved fødslen 2340). Når han får NAN til natten sover han kun ca 4 timer, når han får min mælk, sover han mellem 8 og 9 timer. Nu ammer jeg om morgenen, uden problemer, og pumper ud resten af dagen, for at have til hans natmad. Jeg ville jo gerne undgå pumpen, og amme istedet.
Jeg kæmper samtidig en kamp med min søns far, som vi ikke har boet sammen med, for han vil have ham, så han kan vise ham frem. Det synes jeg ikke han er gammel nok til.
Må jeg starte med at give ham lidt basisgrød, eller skal jeg blive ved med NAN? Han virker sulten konstant.
Med venlig hilsen
Ann