Slut med bryst

5. november 2007

Kategori:
Alder:
20 mdr.

Slut med bryst

Hej Helen

Sa er det bestemt at pa mandag er det slut med brystet. Bade min mand og min svigermor har fri i 10 dage og jeg tror at jeg vil udnytte dette og sa endeligt fa det overstaet.

Har lige et par spg sa jeg er vel rustet til mandag.

Viktoria far aftensmad kl 19. Hun spiser normalt godt, kl 20 far hun tilbudt frugt som hun spiser nogle gange og andre gange ikke. Kl 21,30 far hun bryst og sa sover hun ved 22 tiden. Hun vagner jo stadig om natten og der fra hun jo sa lige en tar - og sa star vi op ved 08 tiden. Uden brystet kan jeg sa regne med at hun ikke er sulten om natten?

Tror bare at det er hyggetare hun far om natten, men det er jo noget i maven alligevel. Skal jeg bare holde fast i at vi sover fra 22 til 08 og sa ma hun vende sg til det? Kan jo ikke tvinge hende til at spise mere om aftenen, men vil pa den anden side heller ikke til at sta op og give hende morgenmad kl 04.

Vi har aftalt at ...

Annonce

... farmand tager sig af middagsluren, dvs at jeg og mine bryster gar. Sa ma farmand prove sa godt han kan. Men er ikke sikker pa om hun overhoved vil sove om dagen uden brystet. Hun har en god del dage hvor hun ikke sover i det hele taget fra 08 til 21. Hun bliver puttet og far bryst men vil ikke sove. Hun er pa disse dage helt som hun plejer, dvs hun er ikke pylret osv. Er det normalt og ok at hun ikke tranger middagslur?

En sidste ting. Min mand synes at vi skal starte med kun at tage brystet fra hende om natten, dvs fortsatte med at amme til middag og aftenputte - synes du det er bedre? Tror bare at det ville vare dejligt at tage det hele pa en gang og fa det overstaet - hun er jo 20 mdr nu og kan marke at jeg gerne bare vil vare fardig med det nu. Men er det en darlig ide med en "kold tyrker"

Hummm - mange mails fra mig til dig om det samme - er vel bare lidt mega nervos for pa mandag.

Tak for hjalpen.

Anette

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

Annonce

Viden om børn:

Gulsot nyfødt

Ca. 60% af alle nyfødte får en gullig farve i huden, det kaldes gulsot eller icterus/ikterus. Det opstår ofte, når barnet er 2-3 dage gammelt, og det topper, når barnet er 5 dage.

Gulsot er hos de fleste børn en ufarlig tilstand, som ikke skader barnet, og som ikke kræver behandling. Det opstår, fordi børn fødes med en del ekstra røde blodlegemer. Da barnet lå i livmoderen, var blodlegemerne med til at ilte barnets blod, men efter fødslen har lungerne overtaget denne funktion,...

Læs mere i Babylex

Opkast - baby og børn

Der er forskel på at gylpe og på at kaste op. Gylp kommer stille efter et måltid, hvor opkast er mere voldsomt og i større mængder. Hvis barnet kaster op, vil det ofte også være uroligt og utilpas. Hvis barnet kun kaster op en enkelt gang, er der ikke grund til bekymring.

Opkastning hænger ofte sammen med, at barnet fejler noget andet og måske også har feber. Barnet vil ofte have ondt i maven, virke slap og træt, vil måske vægre sig mod at spise. Sammen med opkastning kommer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Tak for din altid rigtigt gode brevkasse, med masser af nyttige råd og gode, personlige og vedkommende svar.

Jeg glæder mig altid til at modtage svar fra dig.

Sebastians mor