Jeg vil stoppe med at amme

1. november 2007

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Jeg vil stoppe med at amme

Hej Helen

Så har jeg igen brug for et par gode råd.

Jeg har nu kæmpet for min amning af Sofus i 1½ måned. Det går værre end nogensinde og jeg kan ikke mere.

Han er nu 4½ måned og får grød to gange dagligt. Her spiser han ca 1 dl og øver sig i at drikke på kop til. Han er glad for grøden og jeg starter snart det tredje måltid, da hans mave ikke gør vrøvl. Derudover lyder det ideelt at han bliver ammet. Det bliver han også pt, men det er en kamp af en anden verden. Det er ikke længere nok at putte og vugge ham og så lægge ham til. Han skal sove og afviser brystet et utal af gange før han endelig tager fat. Heller ikke om natten er det let.

Det fylder alt i min hverdag og tager flere timer dagligt. Jeg er ked af det, træt og irritabel for så at komme til overfladen og være lidt normal når han endelig har spist. Det holder ikke hverken for mig selv eller resten af familien. Jeg har grædt så mange tårer og søgt i øst og vest uden at ...

Annonce

... finde en udvej. Ingen synes at have oplevet lignende og jeg er ved at tro at jeg er alene med problemet. Jeg føler mig som den dårligste mor i verden, hvilket jeg rationelt godt ved ikke er sandt, men situationen får det værste op i mig. Jeg kan virkelig ikke mere og jeg bliver skør, hvis dette mareridt ikke får en ende.

Hele omdrejningspunktet er at han ikke kan finde ud af eller ikke vil tage flaske. Hvad gør man så? Vi har prøvet forskellige erstatninger og flere forskellige sutter. Heller ikke den sut der minder om hans narresut synes at virke. Far har givet, jeg har givet, han har ligget ned, siddet op, været mæt og meget sulten. Vi har for at teste ham lavet sukkervand, også uden held. Som du nok kan læse er et godt råd kostbart. Hvordan får vi ham til at tage flaske?

Han får 3-400 ml mælk i den grød han kan spise hvis han får tre måltider dagligt. Så han er vel brug for 3-4 ammemåltider eller flasker herudover?

Mange hilsner Lone

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Sprog

Allerede når det lille barn ligger i dine arme for første gang og du snakker med det, dannes grundlaget for at lære at tale. Babyen nyder at lytte til din stemme, som den også kender fra livet inde i maven, og den forbinder det med noget rart, at du taler. Det giver tryghed, nærhed og kontakt.

At synge eller spille musik virker også sprogligt stimulerende på barnet. Efterhånden som barnet bliver ældre så fortæl det, hvad du gør, - skifter bleen, vasker maven, vasker armene,...

Læs mere i Babylex

Ruske

Lige meget hvor meget og hvor længe et barn græder, så må man aldrig begynde at slå eller ruske det. Et spædbarn som ruskes, kan få blødninger i hjernen og det kan medføre hjerneskade eller død.

Søg altid hjælp hos familie, venner, læge eller andre, hvis du oplever at dit barns gråd går dig så meget på, at du kan komme til at slå eller ruske dit barn. Det er vigtigt at søge hjælp! Og det er vigtigt at du taler med en du har tillid til og fortæller åbent og ærligt om, hvordan du...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusinde tak for dit svar på mit sidste brev vedrørende min dreng. Det varmede at blive mødt med forståelse og indsigt – i forhold til lige netop den problematik vi var i på daværende tidspunkt.

Venlig hilsen
Mor til dreng på 3 år