Brev:
Amning og vægttab - hos moderen
1. november 2007
Alder:
4 mdr.
Amning og vægttab - hos moderen
Hej Helen
Har tidligere skrevet til dig, og har været meget glad for dine svar. Så nu prøver jeg igen.
Denne gang drejer det sig om, hvorvidt det er klogt at forsøge at tabe sig, fx via diæter eller vægtkonsulenter, når man stadig ammer fuldt ud.
Min datter er 4 måneder. Jeg er 174 høj, og vejer pt. 73 kilo. Mit mål er at komme ned på 67 kg, som jeg vejede før jeg blev gravid. Men er det ok at gå igang med et styret vægttab nu, eller er det bedre at vente, til jeg er færdig med at amme? Det skal nok tilføjes at jeg har været meget sulten i hele graviditeten og efter fødslen.
Med venlig hilsen
Dorthe