Ammeproblemer - vil kun spise fra højre bryst

31. oktober 2007

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Ammeproblemer - vil kun spise fra højre bryst

Kære Helen,

Min lille pige er nu blevet 3½ måned og trives storartet (mener jeg i hvert fald selv - sundhedsplejerskebesøgene er der skruet kraftigt ned på her som 2. gangs..:-)

Nå, men lille Flora har fået divanykker og vil af uransalige grunde ikke spise fra mit venstre bryst. Det har været under opsejling en lille uges tid, men her de sidste to dage har hun kategorisk nægtet! Det bugner af mælk, så det er ikke problemet. Hun har ikke ondt, for hun kan sagtens ligge og lave spas på den side - bare hun ikke skal have det væmmelige venstre bryst i munden!

Jeg har også prøvet at snyde hende, bl.a. ved at lægge hende til i tvillingestilling eller lægge hende til helt søvndrukken - lige lidt hjælper det. Hvad søren skal jeg stille op? Og hvad tror du det skyldes??

Måske skal jeg nævne hun af og til får en flaske MME om aftenen, men tvivler på, det skyldes det, da der som sagt intet er i vejen med min højre halvdel. Har også malket ud, så det ikke var så spændt (og for at holde produktionen ved lige!)

Og så lige et par sidespørgsmål: Jeg er jo nu lykkeligt begavet med to skønne piger, lille Flora på som sagt 3½ måned og så ...

Annonce

... hendes storesøster Tilde på 3½ år. De er allerede meget glade for hinanden og deler værelse, skønt! Her til aften da lillesøster var puttet i sin tremmeseng og jeg sad ovre i den stores og læste godnathistorie, kom jeg til at spekulere over hvordan putteritualerne kunne udforme sig i fremtiden. Før jeg ved af det, er Flora jo også blevet så stor, at hun skal have en godnathistorie. Men da der altid vil være 3½ år mellem dem vil de nok aldrig synes om de samme bøger. Har du et godt råd til hvordan jeg putter pigerne samlet, så de begge føler sig tilfredsstillet?

Og så lige et sidste: Ser vildt meget frem til at begynde på skemaden (har en bundnaiv tro på det vil give mig min nattesøvn tilbage...) Den dag tøsen runder sine fire måneder skal der trakteres med et festmåltid i form af noget ris- eller majsgrød. Men, hvis jeg skal være helt ærlig, virker hun ikke det mindste interesseret i fast føde. Hun ikke så meget som ænser vores måltider. Bør det ikke være det første tegn på, at hun er klar? Altså, tror du jeg kan skyde en hvid pil efter festmåltidet om 14 dage og pænt væbne mig med tålmodighed til hun udviser interesse?

Bedste hilsener Lillian

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Moderkagebiopsi, moderkageprøve

En moderkagebiopsi kaldes også for Chorion Villus Samling eller CVS. Moderkageprøven laves for at undersøge for kromosomsygdomme og visse arvelige sygdomme hos fosteret.

Moderkageprøve laves, når du er mellem 11. og 16. graviditetsuge. Prøven laves normalt ved, at der stikkes en tynd kanyle ind gennem maveskindet. Det føles ofte som at få taget en blodprøve, men kanylen bevæges ofte lidt frem og tilbage, fordi man derved kan få taget en lille bid af moderkagen ud. Man scanner før...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for en fantastisk brevkasse, du giver os forældre nogle kompetente handlemuligheder som vi i vores familie har haft stor gavn af.

Tak fra børnenes mor og far