Brev:
Ammeproblemer - vil kun spise fra højre bryst
31. oktober 2007
Alder:
3 mdr.
Ammeproblemer - vil kun spise fra højre bryst
Kære Helen,
Min lille pige er nu blevet 3½ måned og trives storartet (mener jeg i hvert fald selv - sundhedsplejerskebesøgene er der skruet kraftigt ned på her som 2. gangs..:-)
Nå, men lille Flora har fået divanykker og vil af uransalige grunde ikke spise fra mit venstre bryst. Det har været under opsejling en lille uges tid, men her de sidste to dage har hun kategorisk nægtet! Det bugner af mælk, så det er ikke problemet. Hun har ikke ondt, for hun kan sagtens ligge og lave spas på den side - bare hun ikke skal have det væmmelige venstre bryst i munden!
Jeg har også prøvet at snyde hende, bl.a. ved at lægge hende til i tvillingestilling eller lægge hende til helt søvndrukken - lige lidt hjælper det. Hvad søren skal jeg stille op? Og hvad tror du det skyldes??
Måske skal jeg nævne hun af og til får en flaske MME om aftenen, men tvivler på, det skyldes det, da der som sagt intet er i vejen med min højre halvdel. Har også malket ud, så det ikke var så spændt (og for at holde produktionen ved lige!)
Og så lige et par sidespørgsmål: Jeg er jo nu lykkeligt begavet med to skønne piger, lille Flora på som sagt 3½ måned og så hendes storesøster Tilde på 3½ år. De er allerede meget glade for hinanden og deler værelse, skønt! Her til aften da lillesøster var puttet i sin tremmeseng og jeg sad ovre i den stores og læste godnathistorie, kom jeg til at spekulere over hvordan putteritualerne kunne udforme sig i fremtiden. Før jeg ved af det, er Flora jo også blevet så stor, at hun skal have en godnathistorie. Men da der altid vil være 3½ år mellem dem vil de nok aldrig synes om de samme bøger. Har du et godt råd til hvordan jeg putter pigerne samlet, så de begge føler sig tilfredsstillet?
Og så lige et sidste: Ser vildt meget frem til at begynde på skemaden (har en bundnaiv tro på det vil give mig min nattesøvn tilbage...) Den dag tøsen runder sine fire måneder skal der trakteres med et festmåltid i form af noget ris- eller majsgrød. Men, hvis jeg skal være helt ærlig, virker hun ikke det mindste interesseret i fast føde. Hun ikke så meget som ænser vores måltider. Bør det ikke være det første tegn på, at hun er klar? Altså, tror du jeg kan skyde en hvid pil efter festmåltidet om 14 dage og pænt væbne mig med tålmodighed til hun udviser interesse?
Bedste hilsener Lillian