Amning for dummies

31. oktober 2007

Kategori:
Alder:
0 mdr.

Amning for dummies

Hej Helen

Så lykkedes det; vi fik en herlig pige d. 16/10, som trives i bedste velgående. Hun spiser godt og har egentlig haft en god rytme, både mht sove- og spisetider, lige fra start. Men ofte, når hun når at blive rigtig hys inden jeg når at få "puttet mad i hende" spytter hun brystet ud igen og bliver endnu mere hysterisk.

Det er ikke altid det hjælper at hun får ordentligt fat og får mælken til at løbe; tit bliver hun næsten endnu mere vred når der kommer mælk...så ligger hun og leder efter noget at sutte på, men hun spytter ...

Annonce

... alligevel brystet ud når hun langt om længe finder det. Det er især når jeg lægger hende til ved det venstre bryst, men hun kan vel ikke allerede være så bevidst om, at hun har "en yndling" eller hvad??!

Det kan sagtens vare 10 min inden det lykkes at få ro nok på hende, men inden da når jeg jo helt op i det røde felt, for jeg kæmper en kamp for at please hende, det lille myr..

Mon jeg gør et eller andet galt? Når mit bryst er meget spændt malker jeg somme tider lidt mælk ud, så hun bedre kan få fat, men det hjælper ikke. Hjælp os:)

Sine

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

20. december 2023 | Sovevaner | 0 mdr.

Vuggedød og sovestilling

Kære Helen Jeg er netop blevet farmor til en dejlig lille dreng. Fødslen er...

9. oktober 2023 | Diverse | 0 mdr.

Nyfødt første bad

Hej Helen Så kom vores lille dreng til verden, med en FV på 3840 og 54 cm,...

4. oktober 2023 | Graviditet | 0 mdr.

Gravid og hånd-, fod- og mundsyge

Hej Helen Jeg er gravid i 5 måned, og vi skal i weekenden til...

Annonce

Viden om børn:

Øjne og syn hos baby

Nyfødtes øjne er tit hævede og sammenklistrede. Det er helt normalt. Er der vedblivende pus i øjenkrogen, har barnet sandsynligvis en øjenbetændelse og bør ses af lægen.

Helt små børn kan se i en afstand af ca. 30 cm. Det er den afstand, der er mellem moderens bryst og ansigt, når hun sidder og ammer. En nyfødt baby har svært ved at se, og verden virker meget utydelig og sløret. Men så snart den lille kommer til verden, begynder synet at udvikle sig.

Dit barn har...

Læs mere i Babylex

Søskende

Det er helt normalt at der kan opstå jalousi, når der pludselig kommer en lille ny, som kræver at få noget af den opmærksomhed, der tidligere var forbeholdt storesøster eller storebror. Her er lidt råd til hvordan du kan imødegå nogle af de problemer der kan opstå:

- Husk at give den store opmærksomhed. Vær opmærksom på at den store har savnet dig imens du har været indlagt med den lille ny. Gør familien opmærksom på at de gerne må komme med gaver til den lille, men det er næsten...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en virkelig god brevkasse/side. Du gør et fantastisk stykke arbejde.

Kærligste Hilsener
Mia, gravid med sit første barn.