Brev:
Hvor tit skal min søn ammes?
29. oktober 2007
Alder:
10 mdr.
Hvor tit skal min søn ammes?
Hej Helen.
Så er jeg i krise igen, men ved heldigvis at du kan hjælpe:-)
Vores søn er nu startet i vuggestue og jeg er tilbage på arbejde. Jeg ammer ham stadig, men er meget i tvivl om hvor tit jeg skal gøre det. Jeg er ret sikker på at han bliver ammet for meget lige i øjeblikket, da hans appetit om morgenen og til frokost er meget begrænset.
Han er ellers god til at drikke af kop og spiser også alt, når bare han er sulten. Flaske vil han ikke have.
I øjeblikket bliver han ammet på følgende tidspunkter:
Ca. kl. 16 når han bliver hentet i vuggestue.
Ca. kl. 20 når han bliver lagt i seng
Ca. kl. 24
Ca. kl 03
Ca. kl 05
Tidspunkterne for de tre gange natamning svinger meget og nogle nætter især inden for den sidste uge har han været helt oppe på 4 eller 5 gange natamning. Det er jo alt for meget, men hvor meget skal han egentlig ha' og hvordan kan jeg få ham vænnet fra at drikke al den mælk?
Jeg vil meget gerne fortsætte med at amme et par måneder endnu, men bliver på grund af mit arbejde nødt til at være væk 1 aften fra kl 18 til kl 01.00 om 1 mdr. Kan det på nogen måde lade sig gøre, når jeg stadig ammer?
Jeg tror det vil være muligt at hans far kan komme forbi med ham på arbejdet, så jeg kan amme ham kl. 20, men han kan jo ikke køre afsted igen, hvis han vågner kl. 24 eller 23 for den sags skyld og vil have mælk igen.
Håber du kan hjælpe. På forhånd tak.
Venlig hilsen Vix