Hvor tit skal min søn ammes?

29. oktober 2007

Kategori:
Alder:
10 mdr.

Hvor tit skal min søn ammes?

Hej Helen.

Så er jeg i krise igen, men ved heldigvis at du kan hjælpe:-)

Vores søn er nu startet i vuggestue og jeg er tilbage på arbejde. Jeg ammer ham stadig, men er meget i tvivl om hvor tit jeg skal gøre det. Jeg er ret sikker på at han bliver ammet for meget lige i øjeblikket, da hans appetit om morgenen og til frokost er meget begrænset.

Han er ellers god til at drikke af kop og spiser også alt, når bare han er sulten. Flaske vil han ikke have.

I øjeblikket bliver han ammet på følgende tidspunkter:
Ca. kl. 16 når han bliver hentet i vuggestue.
Ca. kl. 20 når han bliver lagt i seng
Ca. kl. 24
Ca. kl 03
Ca. kl 05

Tidspunkterne for de tre gange natamning svinger meget og nogle ...

Annonce

... nætter især inden for den sidste uge har han været helt oppe på 4 eller 5 gange natamning. Det er jo alt for meget, men hvor meget skal han egentlig ha' og hvordan kan jeg få ham vænnet fra at drikke al den mælk?

Jeg vil meget gerne fortsætte med at amme et par måneder endnu, men bliver på grund af mit arbejde nødt til at være væk 1 aften fra kl 18 til kl 01.00 om 1 mdr. Kan det på nogen måde lade sig gøre, når jeg stadig ammer?

Jeg tror det vil være muligt at hans far kan komme forbi med ham på arbejdet, så jeg kan amme ham kl. 20, men han kan jo ikke køre afsted igen, hvis han vågner kl. 24 eller 23 for den sags skyld og vil have mælk igen.

Håber du kan hjælpe. På forhånd tak.

Venlig hilsen Vix

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Medicin til børn

Et lille barn må aldrig få medicin, uden at lægen har ordineret det. Børn skal have helt andre mængder end voksne og reagerer anderledes på visse produkter.

Har dit barn fået ordineret medicin, så er det vigtigt at følge lægens instruks. Er der f.eks. ordineret penicillin i 6 dage, så er det vigtigt, at du giver medicinen i 6 dage og ikke stopper efter 3 dage, fordi du synes, at barnet virker frisk og rask. Hvis du stopper for hurtigt, risikerer du, at sygdommen vender...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre