Appetitspring hvornår og hvordan?

25. oktober 2007

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Appetitspring hvornår og hvordan?

Hej Helen

Så er jeg på banen igen med endnu et par spørgsmål:

Jeg har hørt om noget der hedder appetitspring, hvornår har barnet typisk det? og hvor længe varer det?

De sidste par dage har vores dreng nemlig gerne ville spise hver 2. time og hans ellers så fine rytme med 2 lure af 2 timers varighed er brudt, så han nu typisk kun sover en halv time 3 gange om dagen. Er det et appetitspring han har lige nu, eller er det tilfældigt?

Jeg har lige haft en del bøvl med maven med diarre og opkast, og jeg spekulerer på om det egentlig ...

Annonce

... vil smitte ham? Eller er han beskyttet af antistoffer i modermælken?

Han er jo desværre allergidisponeret og derfor er det jo vigtigt at amme ham fuldt i lang tid, det ved jeg, men jeg er i tvivl om om det er 4 måneder eller 6 måneder man anbefaler?

Vores læge siger nemlig 6 og min sundhedsplejersker siger 4, så nu spørger jeg dig? - Jeg ved godt, at han sagtens kan klare sig på modermælk til han er 6 måneder, men jeg spørger blot for at vide hvornår det er "okay" at give ham erstatningsmælk, hvis jeg ikke har nok?

Venlig hilsen Ulla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Kravlegård - køb af kravlegård

Nogle familier lever fint uden en kravlegård, hvor andre familier har stor glæde af at anskaffe sig en sådan.

En kravlegård kan være praktisk, når du skal i bad, står og laver mad, måske er nødt til at gå i kælderen med vasketøj... Kravlegården giver dig mulighed for at lægge dit barn et trygt sted, hvis du ikke lige kan holde øje med barnet i nogle minutter.

I nogle familier virker kravlegården også som et trygt, genkendeligt og dejligt sted at finde ro. Hvis der...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen!

Jeg er godt nok glad for at jeg kan skrive til dig, jeg udnytter det i fuld stil!!

Tak for dine mange gode svar. Jeg elsker dem!

Hilsen Sophie, mor til pige på 9 måneder