Brev:
Appetitspring hvornår og hvordan?
25. oktober 2007
Alder:
2 mdr.
Appetitspring hvornår og hvordan?
Hej Helen
Så er jeg på banen igen med endnu et par spørgsmål:
Jeg har hørt om noget der hedder appetitspring, hvornår har barnet typisk det? og hvor længe varer det?
De sidste par dage har vores dreng nemlig gerne ville spise hver 2. time og hans ellers så fine rytme med 2 lure af 2 timers varighed er brudt, så han nu typisk kun sover en halv time 3 gange om dagen. Er det et appetitspring han har lige nu, eller er det tilfældigt?
Jeg har lige haft en del bøvl med maven med diarre og opkast, og jeg spekulerer på om det egentlig vil smitte ham? Eller er han beskyttet af antistoffer i modermælken?
Han er jo desværre allergidisponeret og derfor er det jo vigtigt at amme ham fuldt i lang tid, det ved jeg, men jeg er i tvivl om om det er 4 måneder eller 6 måneder man anbefaler?
Vores læge siger nemlig 6 og min sundhedsplejersker siger 4, så nu spørger jeg dig? - Jeg ved godt, at han sagtens kan klare sig på modermælk til han er 6 måneder, men jeg spørger blot for at vide hvornår det er "okay" at give ham erstatningsmælk, hvis jeg ikke har nok?
Venlig hilsen Ulla