Brev:
Chokolade og amning
24. oktober 2007
Alder:
1 mdr.
Chokolade og amning
Hej
- og tak for dine gode råd ang. brystbetændelse. Generelt synes jeg, at du giver nogle gode og fyldestgørende svar, som man har meget glæde af at læse.
Jeg har dog lige et nyt spørgsmål, idet jeg har hørt, at man helst skal undgå chokolade når man ammer, men nogle sger, at det er en skrøne...
Er det på linie med kaffe? Altså ok i moderate mængder?
Min datter er nu 1 md gammel og har uro om aftenen som jeg også kan læse mig til, er tilfældet for mange andre småbørnsforældre!
Det bunder vist som regel i en form for overtræthed, hvor hun søger, men ikke kan malke mig mere, bliver lidt hys omkring det, men som regel kan puttes og vugges og falder i søvn i vores favn. Ofte går der dog et par timer på denne facon!
Om natten har jeg igen ofte problemer med at lægge hende efter at hun er blevet ammet. Hun vågner og vil ammes ca hver 3. time, nogle gange hypigere om natten. Hun falder som regel i søvn under amningen, men så snart jeg lægger hende igen vågner hun og ligger og sparker og fægter med armene og snakker for til sidst at blive utilfreds. Så må jeg vugge hende eller amme hende liggende i søvn igen, hvor hun vist mest af alt sutter lidt for tryghedens skyld. i nat tog det 1,5 time....
Hun sover mellem os i sengen og det går egentlig fint. Er der et smart tric, som jeg kan bruge om natten så hun ikke bliver så urolig efter amningen? Det skal siges at jeg sidder op i sengen og ammer og kan lægge hende lige ned igen. Skal hun have skiftet ble er det helt sikkert, at hun ikke bare falder i søvn igen trods dæmpet lys, ingen leg eller snak og at jeg ammer hende lidt bagefter igen, hun får sutten etc.....
Gode råd modtages med kyshånd!