Brev:
Pludseligt fald i mælkeproduktion
23. oktober 2007
Alder:
10 mdr.
Pludseligt fald i mælkeproduktion
Hej Helen
Oskar på 10 mdr. skal starte i VG den 5/11. Indtil da hygger han sig med sin far, som holder barsel.
Jeg startede på arbejde den 1/10. Jeg havde den sidste uge, inden jeg skulle starte på arbejde trappet amningen ned fra 5 gange om dagen til 3 gange (kl. 19.30, kl. 24.00 og kl. 05.00) samt en udmalkning kl. 18 (150-180 ml.). Den udmalket mælk har Oskar så fået den efterfølgende dag i glas, suppleret op med vand og sødmælk.
Det har fungeret fint indtil i går. Da jeg skulle malke ud, havde jeg pludselig ingen mælk i det ene bryst(venstre). Det var fuldstændigt slapt og da jeg malkede ud var der kun 60 ml. Jeg måtte så amme ham med det højre bryst både kl. 19.30 og kl. 24. Jeg forsøgte med det venstre kl. 24, men Oskar begyndte at græde, efter et par minutter – jeg skiftede til højre og så var der ro på.
Kan mælken godt pludselig forsvinde fra den ene dag til den anden? Jeg ville så gerne amme til Oskar er 1 år, er der noget jeg kan gøre for at få mælkeproduktionen til at stige igen?
Med venlig hilsen
Mette-Marie