Brev:
Antal amninger - 3 mdr.
17. oktober 2007
Alder:
3 mdr.
Antal amninger - 3 mdr.
Hej Helen
Jeg synes, vi er ved at finde noget der minder om en rytme herhjemme, og det er rigtig dejligt. Det betyder dog også, at Majas "spisetider" er blevet mere faste forstået på den måde, at Maja ikke rigtig vil spise på andre tidspunkter, og derfor er jeg lidt i tvivl om det er nok for hendes alder (3,5 mdr.).
Hun har taget fint på de sidste par uger, et par 100 gram om ugen. Det er ikke så meget som tidligere, men da hun allerede har øget sin vægt meget, tænker jeg, at det er naturligt nok, at det ikke går så stærkt længere? (Hun vejer nu ca. 8,1 kg mod 3600 gram ved fødslen). ...
...
Vores døgn ser ca. sådan ud:
kl. 7: ammes og og står op.
kl. 9 formiddagslur (ca. 1 time)
kl. 11 ammes
kl. 12 sover middagslur (ca. 2-2,5 timer)
kl. 15: ammes
Kl. 17: Sover eftermiddagslur (ca. 45 min.)
Kl. 19-20 ammes og lægges i seng
Kl. 23: ammes
kl. 03:00 ammes
Dette giver 6 amninger i døgnet, er det nok? Eller er der noget, jeg kan gøre anderledes? Det skal lige siges, at Maja spiser på ca. 5-10 min. hver gang, men hun må være god til at tage fra, da hun nægter at tage det andet bryst, når jeg tilbydder det, og hun virker næste aldrig sulten.
Hilsen Ida