Brev:
Amning fortsat
27. september 2007
Alder:
3 mdr.
Amning fortsat
Hej igen Helen
Tusind tak for dit flotte og fyldestgørende svar. Jeg har valgt at give det et forsøg på 14 dage og derefter prøve med en flaske, hvis det ikke går bedre. Dog kan der naturligvis i den mellemliggende periode opstå "totalstrejke" som kan betyde ændring i planerne.
Jeg har de sidste to dage taget ham op to gange og med held lagt ham til mens han sov. Første gang fordi det var 4½ time siden han havde spist, og i dag efter 3 timer fordi vi var til gymnastik med min datter. Begge gange spiste han uden brok eller problemer. Tømte brystet og var meget tilpas bagefter.
Begge gange havde jeg en fornemmelse af, at hvis jeg ventede ville jeg få bøvl når han først vågende. Andre gange virker dette ikke, men disse gange har jeg haft en fornemmelse af at han kunne være sulten straks ved opvågning pga tidsaspektet mellem sidste og denne amning.
Hvordan passer ovenstående ind i forsøget på at få ham til at kunne lide at ligge ved brystet igen? Jeg pressede ikke brystet ind i munden på ham. Han slap selv sutten og tog brystet halvt sovende.
Må man spise vitaminpiller som ammende?
Mange hilsner Lone