Amning fortsat

27. september 2007

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Amning fortsat

Hej igen Helen

Tusind tak for dit flotte og fyldestgørende svar. Jeg har valgt at give det et forsøg på 14 dage og derefter prøve med en flaske, hvis det ikke går bedre. Dog kan der naturligvis i den mellemliggende periode opstå "totalstrejke" som kan betyde ændring i planerne.

Jeg har de sidste to dage taget ham op to gange og med held lagt ham til mens han sov. Første gang fordi det var 4½ time siden han havde spist, og i dag efter 3 timer fordi vi var til gymnastik med min datter. Begge gange spiste han uden brok eller problemer. Tømte brystet og ...

Annonce

... var meget tilpas bagefter.
Begge gange havde jeg en fornemmelse af, at hvis jeg ventede ville jeg få bøvl når han først vågende. Andre gange virker dette ikke, men disse gange har jeg haft en fornemmelse af at han kunne være sulten straks ved opvågning pga tidsaspektet mellem sidste og denne amning.

Hvordan passer ovenstående ind i forsøget på at få ham til at kunne lide at ligge ved brystet igen? Jeg pressede ikke brystet ind i munden på ham. Han slap selv sutten og tog brystet halvt sovende.

Må man spise vitaminpiller som ammende?

Mange hilsner Lone

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Lægeundersøgelser baby og børn

I Danmark er det fastlagt ved lov, at alle børn skal tilbydes forebyggende helbredsundersøgelser ved egen læge. Det anbefales at bestille tid hos lægen, når barnet er henholdsvis 5 uger, 3 mdr., 5 mdr., 1 år, 15 mdr., 2 år, 3 år, 4 år, 5 år og 12 år.

Undersøgelserne indeholder også vaccinationer og en samtale med lægen, hvor I taler om barnets trivsel, og om barnet udvikler sig som forventet. Lægen vil måle og veje barnet og her se, om barnet følger sin vækstkurve. Barnets...

Læs mere i Babylex

Pethidin ved fødsel

Pethidin er et morfinlignende stof, som især blev brugt ved fødsler førhen i tiden. I dag vil man ofte vælge at tilbyde den fødende en epiduralblokade i stede, hvis hun har voldsomme smerter. I særlige tilfælde kan man dog stadig vælge at give pethidin til fødende. Det gives som injektion, og virkningen indtræder efter ca ½ time.

Der er en del bivirkninger forbundet med at give pethidiin, blandt andet kan det nedsætte ve-aktiviteten, give den gravide kvalme og gøre hende svimmel...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit svar angående min datter, som græd sig selv i søvn. For første gang i lang tid havde jeg en rigtig god fornemmelse i kroppen efter at have læst dit svar. Jeg kunne mærke, at du fik sat mange af de rigtige ord på situationen.

Tak fra Sanne, mor til pige på knap 4 måneder.