Brev:
Uoverskueligt at amme
20. september 2007
Alder:
1 mdr.
Uoverskueligt at amme
Hej Helen
Du havde nogle spørgsmål til mig og her svarene. Hun er født 14 dage over tid ved akut kejsersnit. Vægten var 3910, hun tabte sig ca 410 gr og ved udskrivning var hun 3790 gr. Da sundhedsplejersken var her sidst, vejede 4500 gr og ved 5 uger undersøgelsen 4450 gr, men det er jo en anden vægt.
Jeg skal være ærlig og indrømme, at jeg ikke rigtig har prøvet det du skrev sidst. Bl.a af den grund, at jeg ikke ved, hvordan jeg skal svøbe hende og ikke har et ordenlig tæppe. Det har jeg fået bestilt nu.
Dernæst er det svært og holde hende igang ved brystet, for når hun falder hen, hjælper det ikke og trykke under fødderne og de der ting, så sover hun. Og så lægger jeg hende hen og så går normalt en halv til en time og så vågner hun. Hun bliver på tidspunkter så træt, at hun ikke er til og få til og tage brystet, så sutter hun lidt, græder og vrider sig og sutter så lidt igen, hun overgiver sig på et tidspunkt og får fat og efter (forskelligt) 10-20 min sover hun. Noglegange går der kun 5 min.
Jeg kan kun bruge en amme-stilling, har prøvet andre. Hun vil heller ikke tage imod sut. Vi har prøvet og give hende en flaske mme, hvilket far gjorde og der spiste hun en sted mellem 60 og 90 ml. (kan ikke helt husk det), hun fik ved mig bagefter og tog lidt.
Jeg vil gerne amme, men til tider er det uoverskueligt.
Håber det hjælper lidt.
Med venlig hilsen Lotte