Uoverskueligt at amme

20. september 2007

Kategori:
Alder:
1 mdr.

Uoverskueligt at amme

Hej Helen

Du havde nogle spørgsmål til mig og her svarene. Hun er født 14 dage over tid ved akut kejsersnit. Vægten var 3910, hun tabte sig ca 410 gr og ved udskrivning var hun 3790 gr. Da sundhedsplejersken var her sidst, vejede 4500 gr og ved 5 uger undersøgelsen 4450 gr, men det er jo en anden vægt.

Jeg skal være ærlig og indrømme, at jeg ikke rigtig har prøvet det du skrev sidst. Bl.a af den grund, at jeg ikke ved, hvordan jeg skal svøbe hende og ikke har et ordenlig tæppe. Det har jeg fået bestilt nu.

Dernæst er det svært og holde hende igang ved brystet, for når hun falder hen, hjælper det ikke og trykke under fødderne og de der ting, så sover hun. Og så lægger jeg hende ...

Annonce

... hen og så går normalt en halv til en time og så vågner hun. Hun bliver på tidspunkter så træt, at hun ikke er til og få til og tage brystet, så sutter hun lidt, græder og vrider sig og sutter så lidt igen, hun overgiver sig på et tidspunkt og får fat og efter (forskelligt) 10-20 min sover hun. Noglegange går der kun 5 min.

Jeg kan kun bruge en amme-stilling, har prøvet andre. Hun vil heller ikke tage imod sut. Vi har prøvet og give hende en flaske mme, hvilket far gjorde og der spiste hun en sted mellem 60 og 90 ml. (kan ikke helt husk det), hun fik ved mig bagefter og tog lidt.

Jeg vil gerne amme, men til tider er det uoverskueligt.

Håber det hjælper lidt.

Med venlig hilsen Lotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

20. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Kantinemad på arbejdet

Hej Helen Først og fremmest tak for svar på mit tidligere spørgsmål, det...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

6. marts 2024 | Graviditet | 0 mdr.

Øjenbrynsfarve

Hej Helen Jeg er i uge 10, snart 11, og har farvet øjenbryn 1-2 gange om...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

4. januar 2024 | Diverse | 2 mdr.

Baby tager meget på

Kære Helen Jeg er mor til en pige på 10 uger. Hun er født til termin, og hun...

Annonce

Viden om børn:

Sutteflaske

For børn der ikke ammes er det vigtigt at man køber en ordentlig sutteflaske. Flasken skal passe til barnet og barnets evne til at sutte.

Det anbefales at man lader barnet "arbejde lidt for føden". Det vil sige at hullet i sutten ikke skal være for stort. Det at barnet skal bruge kræfter på at sutte er vigtigt for kæbernes og tændernes udvikling. Desuden er der en risiko for at barnet kan få ondt i maven, hvis det får maden for hurtigt.

Sutteflaske-sutterne findes...

Læs mere i Babylex

Vitaminer præmatur

Børn der er født præmaturt, det vil sige børn som er født før 37 uge, anbefales følgende kosttilskud:

D-vitamin - 10 mikrogram (400 IE) dagligt. D-vitamin gives som dråber, samt
Jerntilskud:

Fødselsvægt <1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt til 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt i 6 måneder.

Børn som får mere end halvdelen af deres ernæring dækket af modermælkserstatning skal have ½ dosis jern, dvs. ca 4 mg hver dag...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Åhh, det er altså skønt at starte ugen med et svar fra dig ;) Tusind tak!

Og ha en rigtig god uge

Fra en førstegangs mor