Brev:
Mor lidt mælk samt i tvivl om afføringens konsistens
2. september 2007
Alder:
2 mdr.
Mor lidt mælk samt i tvivl om afføringens konsistens
Hej Helen.
Min datter er på tirsdag (idag er det søndag) ca. 10 uger. Hun vejede ved fødslen 3500 g og vejer idag ca. 5,8-6 kg.
Kan det passe, i forhold til det der kaldes vækstspring, at jeg i øjeblikket ikke har nok mælk til min datter? De sidste par dage, har hun spist oftere og hvert måltid af begge bryster (plejer kun at spise ved det ene). Plejer man ikke at sige, at det er omkring 12 ugers alderen, at der er nogle dage, hvor man ikke har mælk nok.?
Min datters afføring har altid været helt karrygul med gryn i og konsistensen er meget tynd (noget i stil med whisky-sovsen fra jensens bøfhus :) ). Er det normalt??? Jeg har aldrig tænkt over at det måske var unormalt, før jeg så vores venners datters afføring. Hun er ca. en måned ældre (også brystbarn), og det er meget lysere og konsistensen er i stil med remoulade.
Grunden til at jeg bliver bekymret er, at hun nogle dage døjer med mavekneb og tænker nu på, at der måske er en sammenhæng. Hun tager, som du kan se på hendes vægt fint på.
Knus fra mig.