Brev:
Spiser hele tiden
30. august 2007
Alder:
2 mdr.
Spiser hele tiden
Hej Helen
Jeg er den lykkelige mor til en dejlig søn fra d. 11. juni, dvs han er 11 uger. Vi har haft en del bøvl i opstarten af amningen, da han ikke kunne få fat på min vorter og derfor måtte ammes med brik, hvis ikke jeg skulle gå over til flaske. Da Hjalte var 3 uger fik han klippet sit tungebånd, hvilket hjalp og et par uger efter kunne han spise hos mig uden brikker.
I forbindelse med at han spiste med brikker supplerede jeg med en flaske MME til nat, da han ofte blev træt inden han blev mæt. De sidste par uger har jeg om aftenen været nødt til at give ham en flaske MME om aftenen da han ikke har været mæt når han har tømt begge bryster. Han spiser hver anden time hele dagen igennem, og det er ikke fordi han kun får den tynde mælk. Han tømmer som minimum et bryst hver gang.
Han bliver puttet mellem 20 og 21 om aftenen og melder sig så som regel kl 3 for at spise og igen mellem 6 og 7, resten af dagen er så hver anden time. (de sidste par nætter har han dog også villet spise kl.1)
Vi har ikke rigtig kunnet få ham til at sove nogle ordentlige lure om dagen fordi han hele tiden er sulten.
Han er en stor dreng på lidt over 7 kg. han er meget aktiv når han er vågen, arme og ben står stort set ikke stille på ham når han ligger, og han er også god til at ligge på maven, kan holde hovedet oppe i 5-8 min. af gangen.
Kunne det evt. hjælpe at give ham gul allomin? Mætter det ham mere/længere?
For jeg står jo hver aften med en overtræt dreng fordi han ikke får sovet i løbet af dagen (max 20 min. af gangen)
Håber du har et forslag til hvad jeg kan gøre.
På forhånd tak!
Line