Spiser hele tiden

30. august 2007

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Spiser hele tiden

Hej Helen

Jeg er den lykkelige mor til en dejlig søn fra d. 11. juni, dvs han er 11 uger. Vi har haft en del bøvl i opstarten af amningen, da han ikke kunne få fat på min vorter og derfor måtte ammes med brik, hvis ikke jeg skulle gå over til flaske. Da Hjalte var 3 uger fik han klippet sit tungebånd, hvilket hjalp og et par uger efter kunne han spise hos mig uden brikker.

I forbindelse med at han spiste med brikker supplerede jeg med en flaske MME til nat, da han ofte blev træt inden han blev mæt. De sidste par uger har jeg om aftenen været nødt til at give ham en flaske MME om aftenen da han ikke har været mæt når han har tømt begge bryster. Han spiser hver anden time hele dagen igennem, og det er ikke fordi han kun får den tynde mælk. Han tømmer som minimum et bryst hver gang.

Han bliver ...

Annonce

... puttet mellem 20 og 21 om aftenen og melder sig så som regel kl 3 for at spise og igen mellem 6 og 7, resten af dagen er så hver anden time. (de sidste par nætter har han dog også villet spise kl.1)

Vi har ikke rigtig kunnet få ham til at sove nogle ordentlige lure om dagen fordi han hele tiden er sulten.

Han er en stor dreng på lidt over 7 kg. han er meget aktiv når han er vågen, arme og ben står stort set ikke stille på ham når han ligger, og han er også god til at ligge på maven, kan holde hovedet oppe i 5-8 min. af gangen.

Kunne det evt. hjælpe at give ham gul allomin? Mætter det ham mere/længere?

For jeg står jo hver aften med en overtræt dreng fordi han ikke får sovet i løbet af dagen (max 20 min. af gangen)

Håber du har et forslag til hvad jeg kan gøre.

På forhånd tak!

Line

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Vælling

Vælling er en tilskudsblanding, og det minder i sammensætning om en tynd grød. Tilskudsblading adskiller sig fra modermælkserstatning ved at have et højere indhold af protein og visse mineraler. I følge sundhedsstyrelsen er der ikke grund til at give barnet tilskudsblanding fremfor modermælkserstatning. Og børn der bliver ammet har heller ikke ernæringsmæssigt brug for at få vælling.

Vælling kan tidligst gives til barnet fra 6 mdr.´s alderen, og det anbefales, at man ikke giver...

Læs mere i Babylex

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!