Brev:
Mælkeproduktion - 1 mdr.
27. august 2007
Alder:
1 mdr.
Mælkeproduktion - 1 mdr.
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål som jeg virkelig håber du kan hjælpe mig med, da min egen sundhedsplejerske og læge ikke har nogen råd.
Jeg fødte vores dejlige datter d.9/7-2007 og havde masser af mælk fra 2. dagen. Mit problem startede tidligt, da hun er meget utålmodig, og hvis maden ikke kommer med det samme bliver hun hysterisk, derfor gav de mig en ammebrik inde på sygehuset for at hun bedre kunne få fat, da mine bryster var meget spændte.
Det gik sådan set meget fint det meste af tiden, og jeg kom hjem efter 5 dage. Jeg fortsatte med at bruge ammebrikken, da hun ikke ville tage mit bryst uden, jeg prøvede hver gang hun skulle have mad. Jeg fandt så ud af at min mælkeproduktion gik i stå pga brikken, (det havde de ikke fortalt mig på sygehuset at det ville) og det resulterede i at hun tabte sig 150 g på en uge da hun var 3 uger gammel.
Jeg begyndte så at pumpe ud, men der kom ikke mere end 15-30 ml mælk ud af hvert bryst, og min sundhedsplejerske sagde at det ikke ville stige med brystpumpen, så vi skulle give hende modermælkserstatning udover min egen mælk. Og det har vi gjort lige siden. Hun tager fint på nu og får ml. 40-80 ml mælk fra mig om dagen og resten modermælkserstatning.
Nu er det så mit problem kommer:
Mit højre bryst har givet op, og der kommer ikke mere mælk fra det. Der kommer ca 20 ml mælk fra det venstre. Jeg pumper ca 2-4 time, men jeg bliver lidt modløs når der kun kommer så lidt, for det kan jo slet ikke dække hendes behov, og da min kæreste har allergi er det jo vigtigt hun får så meget af min mælk som muligt, får at forebygge at hun også får allergi.
Er der noget jeg kan gøre/spise for at få den mælkeproduktion op? for jeg kan jo ikke lægge hende til brystet, uden hun skriger som en stukket gris. Den pumpe jeg bruger er den man lejer hos Falck, så det burde jo være den bedste.
Det allerbedste ville jo være hvis jeg kunne få hende til at tage brystet igen, men det har jeg nu ingen forhåbning til kan lade sig gøre (jeg prøver stadig indimellem uden resultat)
Jeg håber virkelig du kan hjælpe.
Charlotte