Brev:
Vægtøgning - 2 mdr.
5. august 2007
Alder:
2 mdr.
Vægtøgning - 2 mdr.
Hej Helen
Jeg har en dejlig pige på otte uger. Ved fødslen var hun 51 cm og vejede 3755 gram. I dag er hun 58 cm og vejer 6 kilo. De sidste 2 uger har hun taget 800 gram på. Det jeg er bange for er at hun tager for meget på?! Vi har ellers prøvet og give hende sut, har stort set prøvet alle typer, men hun bliver stiktosset og hyler hver gang, måske giver vi op for let?
Jeg lægger hende til når hun viser tegn på at vil spise, hvilket er ca. hver anden time om dagen, det er både når hun er vågen eller efter hun har sovet, og der går kortere tid om aftenen. Når hun er vågen er hun glad og smiler og pludrer meget, lige indtil der er gået 2 timer, så udviser hun tegn på at vil spise.
Mange gange så falder hun i søvn ved brystet, men bliver ved med at sutte selvom hun sover. Jeg har altid ladet hende sutte indtil hun selv giver slip, indtil for nyligt. Nogle gange kan der gå 45 minutter før hun giver slip, så jeg er begyndt at taget brystet ud så snart hun er faldet i søvn, da det måske er derfor hun tager så meget på...?
Hvis det er hun tager for meget på, hvad kan jeg gøre for at "normalisere" hendes vægtøgning?
Håber at jeg har givet dig info nok...
Med venlig hilsen
Lillas mor