Vægtøgning - 2 mdr.

5. august 2007

Kategori:
Alder:
2 mdr.

Vægtøgning - 2 mdr.

Hej Helen

Jeg har en dejlig pige på otte uger. Ved fødslen var hun 51 cm og vejede 3755 gram. I dag er hun 58 cm og vejer 6 kilo. De sidste 2 uger har hun taget 800 gram på. Det jeg er bange for er at hun tager for meget på?! Vi har ellers prøvet og give hende sut, har stort set prøvet alle typer, men hun bliver stiktosset og hyler hver gang, måske giver vi op for let?

Jeg lægger hende til når hun viser tegn på at vil spise, hvilket er ca. hver anden time om dagen, det er både når hun er vågen eller efter hun har sovet, og der går kortere tid om aftenen. Når hun er vågen er hun glad og smiler ...

Annonce

... og pludrer meget, lige indtil der er gået 2 timer, så udviser hun tegn på at vil spise.

Mange gange så falder hun i søvn ved brystet, men bliver ved med at sutte selvom hun sover. Jeg har altid ladet hende sutte indtil hun selv giver slip, indtil for nyligt. Nogle gange kan der gå 45 minutter før hun giver slip, så jeg er begyndt at taget brystet ud så snart hun er faldet i søvn, da det måske er derfor hun tager så meget på...?

Hvis det er hun tager for meget på, hvad kan jeg gøre for at "normalisere" hendes vægtøgning?

Håber at jeg har givet dig info nok...

Med venlig hilsen

Lillas mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

7. januar 2024 | Kost og ernæring | 2 mdr.

Flaskegivning liggende

Hej Helen Rigtig godt nytår til dig og din familie! Nu er det blevet min tur...

Annonce

Viden om børn:

Gulsot nyfødt

Ca. 60% af alle nyfødte får en gullig farve i huden, det kaldes gulsot eller icterus/ikterus. Det opstår ofte, når barnet er 2-3 dage gammelt, og det topper, når barnet er 5 dage.

Gulsot er hos de fleste børn en ufarlig tilstand, som ikke skader barnet, og som ikke kræver behandling. Det opstår, fordi børn fødes med en del ekstra røde blodlegemer. Da barnet lå i livmoderen, var blodlegemerne med til at ilte barnets blod, men efter fødslen har lungerne overtaget denne funktion,...

Læs mere i Babylex

Bæresele

En bæresele giver barn og forældre mulighed for at være tæt sammen, hvilket er ideelt især de første måneder, hvor barnet har brug for tæt kontakt og man også gerne vil have hænderne fri til at lave praktiske ting en gang imellem.

I starten bruges selen kun kortvarigt. Et barn har brug for afveksling, nogle gange vil det have ro og være i fred, andre gange har det behov for varme og nær kropskontakt.

Indtil barnet kan holde hovedet selv, er det vigtigt, at...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for dit sidste svar. Jeg viste min mand mit brev, som du foreslog, og han blev helt ked af det da han så det. Det satte en masse samtaler i gang herhjemme, og det hele går meget bedre nu. Vi har delt tingene mere op, så det ikke kun er mig der tager mig af hus + børn, men han også begynder at komme mere på banen. Det er rigtig rart.

Du skal bare have så meget tak. Både for en super brevkasse, men også for dine små puf. :)

Kærlig hilsen
Christine, mor til to